Summi1
Summit2

Mediana: Boje za kosu se najviše koriste u Srbiji i Hrvatskoj

InFokus: Boje za kosu i šminka

Analize

19.12.2024

U BiH je penetracija ove kategorije 53,1%, dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Sloveniji, 41%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 3,5 miliona korisnika ove kategorije u okviru populacije žena… Najveći procenat velikih korisnika boja za kosu je u Srbiji - 34,2%, nešto manji u Hrvatskoj - 31,9%, dok je najmanji procenat velikih korisnika boja za kosu u Sloveniji - 13,1%

Autor: Borislav Radojković, TGI Project Manager, borislav.radojkovic@mediana.co.rs 

Ovom prilikom biće prikazan deo podataka iz Adria TGI baze koji se odnosi na korišćenje boja za kosu među populacijom žena, starosti od 15 do 69 godina, na tržištima BiH, Hrvatske, Slovenije i Srbije.

Analizirajući ovu kategoriju na prikazana četiri tržišta, vidimo da se boje za kosu procentualno  najviše koriste u Hrvatskoj - 63,4% i Srbiji - 62,6%. U BiH je penetracija ove kategorije 53,1%, dok je najmanji procenat korisnika ove kategorije u Sloveniji, 41%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 3,5 miliona korisnika ove kategorije u okviru populacije žena.

Uvek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda videti relativno učešće velikih korisnika te kategorije, odnosno svih onih koji koriste boje za kosu jedanput mesečno i češće. Najveći procenat velikih korisnika boja za kosu je u Srbiji - 34,2%, nešto manji u Hrvatskoj - 31,9%, dok je najmanji procenat velikih korisnika boja za kosu u Sloveniji - 13,1%. Ukupno, na ova četiri tržišta, postoji 1,8 miliona velikih korisnika ove kategorije u okviru populacije žena.

Kada govorimo o markama boja za kosu, koje su najviše korišćene u prethodnih 12 meseci, može se primetiti da je na tržištima BiH, Hrvatske i Srbije marka Garnier marka koja ima najveći broj korisnika, dok je na tržištu Slovenije to Syoss.

Ako posmatramo zajedno ova četiri tržišta, marka Garnier ima najveći broj korisnika, što je čini najpopularnijom markom u ovoj kategoriji. Ukupno je 1,4 miliona građanki ove četiri države koristilo boje za kosu Garnier u poslednjih 12 meseci.

O istraživanju

TGI istraživanje pruža potpuni uvid u karakteristike i ponašanje potrošača, kako kroz analizu njegovih demografskih, psihografskih i medijskih karakteristika, tako i kroz njegove navike u korišćenju proizvodnih i uslužnih kategorija i brendova. Kao takav, Mediana TGI je neizostavan alat u poslovanju svih marketinških agencija, medija i oglašivača.

O kompaniji

Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992, a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine. Naša misija je da svojim klijentima pružamo kvalitetnu istraživačku i konsultantsku uslugu, a sve na osnovu dugogodišnjeg iskustva i dugoročne saradnje sa našim inostranim partnerima iz Kantar Media.