Naime, prijavljena prodaja je na godišnjem nivou porasla za 1,6% na 31 milijardu evra, odnosno za 5,9% u lokalnoj valuti, što je u skladu sa očekivanjima kompanije za rast od 3% do 7%, navodi se u saopštenju kompanije.
Kako objašnjavaju iz kompanije, prodaja je bila pod snažnim uticajem negativnih efekata valute, posebno u Rusiji i Turskoj. Međutim, svi segmenti poslovanja doprineli su rastu prodaje.
Prodaja u prodavnicama porasla je za 2,3% na 22,9 milijardi evra, vrednost isporuka porasla je za 16,8% na 7,9 milijardi evra, dok je prodaja METRO MARKETS-a porasla za 49,3% na 0,2 milijarde evra.
Korigovana EBITDA je opala na 1,05 milijardi evra u ovom periodu, što je za 67 miliona evra manje u odnosu na isti period godinu dana ranije, ali manje od očekivanja kompanije za gubitak do 100 miliona evra.
Pre tri godine postavili smo sebi dosledan put rasta sa fokusom na višekanalnu veleprodaju. Pomoću naše sCore strategije uspeli smo da ostvarimo rast prodaje već treću godinu zaredom. Uprkos teškoj geopolitičkoj i ekonomskoj situaciji, zabeležili smo rast u svim kanalima i regionima i bili smo u mogućnosti da dodatno poboljšamo našu tržišnu poziciju. Nastavićemo još snažnije da se fokusiramo na produktivnost i profitabilnost, ne gubeći iz vida održivi rast. Čvrsto sam uveren da ćemo ostvariti naše ambicije do 2030. godine, rekao je Steffen Greubel, generalni direktor kompanije Metro AG.
Kada je u pitanju finansijska 2024/25. kompanija očekuje rast prodaje u rasponu od 3% do 7%, kao i blagi rast prijavljene EBITDA.
Izvor: InStore
Foto: Metro