Srbi su prepoznati kao kao velikodušni davatelji napojnica, zauzimajući drugo mesto u regionu, odmah iza Rumunije. Takođe, zabeležen je značajan porast porudžbina iz različitih prodavnica, i to 66% više proizvoda u poslednjih 12 meseci u poređenju sa prethodnom godinom. Ovaj trend rasta posebno naglašava podršku malim i srednjim preduzećima, jer 72% srpskih partnera na platformi jesu upravo mali i srednji biznisi.
Zanimljivi uvidi
Najveći broj porudžbina u Srbiji zabeležen je petkom, koji je najfrekventniji dan u nedelji, sa najviše porudžbina između 19h i 21h, kada je zabeleženo 24% svih nedeljnih porudžbina. Posebno se izdvaja 8. mart 2024. godine, koji je bio najfrekventniji dan u godini, dok se 14. februara 2024. desio "zlatni minut" kada je isporučeno 357 proizvoda u 17:55 časova. Rekordi su postavljeni i sa strane kurira – najbolji kurir je isporučio 12.169 porudžbina u 2024. godini, dok je jedan kurir prešao neverovatnih 34.422 kilometra. Kada je reč o rekordima kupaca, najveća porudžbina u Beogradu bila je iz jedne prodavnice elektronike, a vrednost porudžbine iznosila je 88.999 RSD.
Američka, italijanska i zdrava hrana popularne u Srbiji
U Srbiji, najpopularnije kuhinje su američka, italijanska, zdrava, indijska i azijska. Što se tiče omiljenih jela, Srbi najčešće naručuju hamburgere, pomfrit i ćevape, dok su pileći nuggetsi, pizza, buritosi, wrapovi i salate takođe među najporučivanijim jelima.
Porudžbine iz prodavnica i marketa sve su češće među Srbima
Srbija zauzima drugo mesto u jugoistočnoj Evropi po broju porudžbina namirnica, odmah iza Rumunije. Najveći broj porudžbina dolazi iz Beograda, Novog Sada i Niša, dok Pančevo prednjači po učestalosti porudžbina. Vreme kada se namirnice najčešće poručuju jeste 18h, kada je zabeleženo 10% svih dnevnih porudžbina, a najfrekventniji dan je subota, sa 16% svih nedeljnih porudžbina. Najčešće porudžbine iz kategorije namirnica su banane, pivo, sir i mleko.
Maloprodaja je zabeležila impresivan rast, sa povećanjem porudžbina proizvoda za 66% u odnosu na 2023. godinu. Najbrže rastuće kategorije uključuju proizvode za kućne ljubimce, sa povećanjem od 88%, cveće, sa porastom od 10%, i elektroniku, u kojoj je broj porudžbina utrostručen. U 2024. godini, Srbi su pokazali sve veće interesovanje za luksuznije proizvode, a sekcija "Specijaliteti" je porasla, dok su vina postala sve popularnija, pri čemu crveno vino dominira.
Izvor: InStore
Foto: Glovo