Summi1
Summit2

Dimitrije Stojanović, generalni direktor, Gomex: Naša ambicija je da na tržištu Srbije postanemo lideri u formatu komšijskih radnji

Intervju

25.12.2024

Razgovarala: Ana Filipović, ana@instore.rs

Dimitrije Stojanović je iskusan lider sa više od 20 godina profesionalnog iskustva na rukovodećim pozicijama u različitim industrijama: food retail, medicinska oprema i aparati, komercijalna elektronika itd, kako u domaćim, tako i u internacionalnim kompanijama. U njegovoj profesionalnoj biografiji iz sfere trgovine nalaze se pozicije potpredsednika operacija i razvoja poslovanja, te potpredsednika lanca snabdevanja kompanije Delhaize Serbia, kao i generalnog direktora Aroma marketa Srbija. Osim toga, Dimitrije se bavio i konsultanskim poslovima u oblasti biznis konsaltinga.

Kompaniji Gomex se pridružio u januaru 2024 godine, na poziciji generalnog direktora.

Dimitrije Stojanović: Naredna godina za nas, kao i za sve ostale na tržištu, biće prilično izazovna. Ono što nas čini srećnima i daje nadu za dalje uspehe, je novi tim ljudi koji sada zajedno sa svim ostalim kolegama iz Gomexa stvara pobednički duh, svetlu viziju budućnosti, uz nemerljivo uzajamno postovanje svih. Mi, kod nas u kompaniji, ne sakrivamo probleme, mi ih zajedno rešavamo.


Kako vidite trenutnu situaciju na srpskom maloprodajnom tržištu?

Prethodne tri godine je obeležila post COVID situacija na tržištu. Tržište je nošeno visokom inflacijom i pokušajem vraćanja u normalne životne tokove. 

Kao velika promena, u odnosu na prethodne tri godine, ova godina je obeležena izuzetno niskom inflacijom na prehrambenim proizvodima, a na pojedinim kategorijama artikala i deflacijom, što je, svakako, pomoglo potrošačima.

Kupovna moć je evidentno opala, pa su potrošači sve više okrenuti jeftinijim proizvodima i kupovini akcijskih artikala. U takvom okruženju, ne čudi brzo širenje lanaca Mere i Svetofor, kojima se otvorio novi segment tržišta, dok veliki lanci pokušavaju da održe svoja učešća na tržištu organizovane trgovine.

Kakvi ciljevi su pred vas postavljeni stupanjem na novu poziciju? Na koji način ćete doprineti daljem razvoju i rastu kompanije Gomex?

Gomex, kao i predhodnih godina, stabilno širi svoje poslovanje, sa ambicijom da se broj radnji u narednim godinama ubrzano povećava. Ove godine je otvoreno 40 novih maloprodajnih objekata, sa planom da taj broj značajno raste iz godine u godinu. Naša ambicija je da na tržištu Srbije postanemo lideri u formatu komšijskih radnji srednje veličine do 250m².

Kakve promene očekuju Gomex i u čemu će se one ogledati?

Od momenta kada je došlo do partnerskog odnosa između, sada većinskog vlasnika, CEECAT fonda i gospodina Gorana Kovačevića, koji je stvorio Gomex, kompanija se nalazi u očekivanoj tranziciji. Vrlo uspešna, preduzetnički orijentisana kompanija, sada dobija i korporativne elemete, i nastojimo da napravimo sinergiju najboljeg iz oba segmenta.  

Između fonda i gospodina Kovačevića postoji potpuno razumevanje i zajednička vizija gde Gomex treba da stigne. I dalje se insistira na preduzetničkom duhu, brzini u radu i odlučivanju, kao i na preuzimanju određenih rizika, kako bi kompanija nastavila sa ubrzanim razvojem. 

Najveća promena za ljude, koji su već dugi niz godina zaposleni u Gomexu, svakako, jeste dolazak novog profesionalnog menadžmenta, koji bi svojim iskustvom i osobnom različitošću trebalo da doda novu energiju, a sinergijski sa starim Gomexovim zaposlenima i dodatnu vrednost, koja će biti kompetitivna prednost na tržištu. 

Velika želja svih je da Gomex ostane dobar komšija, kakav je bio u proteklih 30 godina, a da postane novi prepoznatljivi komšija iz kraja, tamo gde se doselio.

Naravno sve ovo nije moguće bez još bolje saradnje sa našim dobavljačima, koji su nas pratili svih proteklih godina. 

Kakvi su vaši primarni ciljevi, šta je ono na šta ćete, pre svega, biti fokusirani u narednom periodu?

Primarni ciljevi su veoma jasno definisani, ostati pravi domaćin u svojoj kući u Vojvodini, upoznati se sa novim komšilukom u ostatku Srbije, i to veoma brzo. Prepoznati šta novi komšiluk voli, i ugostiti komšije kako dolikuje u novoj kući. 

Borba za potrošača je, danas, nikada teža, zbog pada kupovne moći sve je veći i veći fokus na promotivnim aktivnostima, koje dugoročno neće nikome doneti radost, ali u mešavini sa redovnom ponudom i blizinom stanovanja ili rada, mogu biti pobednički miks

Šalu na stranu, ono što je pred nama je svakako ubrzani razvoj, promena načina rada unutar organizacije i prepoznatljivost saradnje sa dobavljačima, uz očuvanje prepoznatljivog brenda kod potrošača. Deluje prilično jednostavno, ali uzimajući u obzir kompleksnost same industrije, ubrzane promene na tržištu, pred zaposlenima Gomexa je mnogo izazova, uz dobar duh i zabavu.

Na koji način planirate da se borite sa konkurencijom i da Gomexu osigurate još bolju poziciju na tržištu?

Voleo bih da objasnim da mi u Gomexu imamo više pogleda na konkurenciju, pošto trenutna borba koja se sada vodi na tržištu nije samo za potrošače, o čemu svi pričaju i u kom pravcu je usmeren  fokus većini, već je to vrlo slojevita bitka i sastoji se iz tri dela. 

Jedan deo i, svakako, najvažniji je borba za zaposlene u kompaniji. Tu mi, takođe, prepoznajemo dva elementa, zaposleni u maloprodajnim objektima i logistici, i zaposleni u takozvanoj administraciji. Svakako da su plate osnovni uslov zbog kojeg se ljudi, danas, opredeljuju da rade u pojedinim kompanijama, ali mi, osim toga, snažno promovišemo ljudsku stranu: sa kim radite, u kakvom okruženju, kakve su vam perspektive, kakva vam je atmosfera na poslu, da li se budite sa mučnim osećajem u stomaku kada trebate da krenete na posao, ili je to možda podržavajuća sredina, baš onda kada vam treba.... Naša želja je da stvorimo klimu u kojoj ljudi žele da rade, to vidimo kao komparativnu prednost. 

Borba za potrošača je, danas, nikada teža, zbog pada kupovne moći sve je veći i veći fokus na promotivnim aktivnostima, koje dugoročno neće nikome doneti radost, ali u mešavini sa redovnom ponudom i blizinom stanovanja ili rada, mogu biti pobednički miks. Onaj ko bude imao alhemijsku formulu da najbolje utiče na percepciju potrošača, svakako, biće pobednik.

Treći deo konkurentnosti, ništa manje važan i neodvojiv od prethodna dva, jeste saradnja sa dobavljačima. Taj odnos se gaji, taj odnos se ne kupuje, a tu mi vidimo našu šansu.

Pred nama je, svakako, ubrzani razvoj, promena načina rada unutar organizacije i prepoznatljivost saradnje sa dobavljačima, uz očuvanje prepoznatljivog brenda kod potrošača

Kakvi rezultati su postignuti u 2024. i da li je kompanija njima zadovoljna?

Tekuća godina za nas je izuzetno važna, zbog niza aktivnosti i transformacija koje su pokrenute u ovoj godini. Mnogo promena, izuzetno povećanje brzine rada, turbulentna dešavanja na tržištu, sve to je i nama bio, i još uvek jeste, izuzetan izazov. 

Mi ovu godinu u Gomexu smatramo vrlo uspešnom i sa velikom nadom i radošću dočekujemo 2025.

Kakvi su planovi i očekivanja za 2025. godinu?

Naredna godina za nas, kao i za sve ostale na tržištu, biće prilično izazovna. Ono što nas čini srećnima i daje nadu za dalje uspehe, je novi tim ljudi koji sada zajedno sa svim ostalim kolegama iz Gomexa stvara pobednički duh, svetlu viziju budućnosti, uz nemerljivo uzajamno poštovanje svih. 

Mi, kod nas u kompaniji, ne sakrivamo probleme, mi ih zajedno rešavamo.

Kakva je vaša vizija Gomexa za pet godina od danas?

Ako me pitate kako ja vidim Gomex za pet godina, biću neskroman, viđaćete Gomex svuda, u svakom delu Srbije i pitaćete kako su ovi ljudi uspeli sve ovo da urade za samo pet godina. 

Legenda je počela da se stvara.