Na početku svakog radnog dana, jedna od svakodnevnih jutarnjih obaveza, kako nam objašnjava Marko, jeste provera rezultata zaključno sa jučerašnjim danom. Tu još dolazi i provera lagera top artikala u kategoriji, a nakon toga, zajedno sa kolegama, započinje sa realizacijom svojih drugih planiranih aktivnosti za tekuću nedelju. Svakodnevna komunikacija sa dobavljačima, planiranje aktivnosti, akcija, konstantan rad na asortimanu, sve je to u opisu njegovog radnog mesta.
Na pitanje šta mu predstavlja najveći izazov u svakodnevnom radu, naš sagovornik odgovara: U poslednje dve godine, nestabilno tržište sirovina diktira česte promene nabavnih cena. Nedovoljne količine krompira, u određenim periodima tokom godine, dovodile su do nestabilnih lagera kod proizvođača, a samim tim imali smo izazova da obezbedimo dovoljne količine za stabilan lager.
Prema rečima menadžera kategorije u kompaniji DIS, udeo kategorije konditora u potrošačkoj korpi prelazi 11%.
Ograničen budžet i kupovina prema već određenom spisku jeste naš najveći izazov. Od ovog pravila odstupa kategorija slanih grickalica i prilikom kupovine slaniša odluka se donosi ispred same police. Stariji potrošači su vezani za brendove, dok su mlađi uvek spremni za testiranje novih ukusa. To nas tera da vrlo često menjamo i donosimo nove artikle i pravimo razliku u odnosu na postojeću ponudu na tržištu, obrazlaže Marko.
U poslednjem kvartalu ove godine, asortiman slanih grickalica smo obogatili i novim artiklima Baka čips i Jodžir fllips. To su proizvodi pod brendovima poznatih influensera |
U maloprodajnim objektima trgovačkog lanca DIS, iz kateogorije slanih grickalica, najprodavaniji su čipsevi i flipsevi. Kako dodaje naš sagovornik, u kategoriji slanih konditora izdvajaju se artikli njihove robne marke DOBRO, koji beleže zavidne rezultate u kategoriji. Prema njegovim rečima, osim ovih PL proizvoda, u poslednjem kvartalu ove godine, asortiman slanih grickalica su obogatili i novim artiklima Baka čips i Jodžir fllips. Kako objašnjava Marko, to su proizvodi pod brendovima poznatih influensera i za njih su izdvojili poseban prostor u radnjama, takozvane POP ZONE.
Odgovarajući na pitanje da li slane grickalice potrošači naručuju i online, Marko napominje da je online kupovina u porastu svake godine i da ovaj trend rasta prati i kategorija slanih grickalica.
Kada je reč o glavnim kriterijumi pri donošenju odluke o proizvodima koji će biti zastupljeni u asortimanu, Marko naglašava da je kreiranje pravog asortimana, svakako, jedna od najbitnijih obaveza svakog category managera. Pre svega, asortiman formiramo spram potreba tržišta. Ponuda domaćih proizvoda u kategoriji konditora je izuzetna. Naravno, postoje i artikli kojih nema na domaćem tržištu i u toj situaciji se uglavnom okrećemo samostalnom uvozu, zaključuje Marko Šuleić, menadžer kategorije u kompaniji DIS, u razgovoru za InStore magazin.