Summi1
Summit2

Nielsen Audience Measurement: Čips i flips najoglašivanije "slane zanimacije"

VKK - Slane grickalice

Analize

15.01.2025

U okviru Prehrambenog sektora, kategorija Čips i grickalice je na trećem mestu po TV oglašavanju, sa stabilnim udelom od 9,6% u odnosu na prethodnih 12 meseci. Detaljniji presek same kategorije, ukazuje na to da čak 69,1% udela u njoj otpada na TV oglašavanje klase Čips i flips, dok preostalih 30,9% udela u TV oglašavanju pripada klasi Grickalice

Autor: Nielsen Audience Measurement

Pregled TV oglašavanja kategorije proizvoda Čips i grickalice, u okviru sektora Prehrambeni proizvodi i bezalkoholna pića, kojom se bavimo u ovom broju, zasnovan je na EqGRP, kao merilu ulaganja u TV oglašavanje baziranom na ostvarenim GRP (Gross Rating Point) svedenim na tridesetosekundni spot radi uporedivosti kampanja različitih dužina spotova. Podaci se odnose na Total Populaciju Srbije starosti 4+, kao i aktivnosti oglašivača i brendova kategorije proizvoda Čips i grickalice na TV kanalima sa nacionalnom pokrivenošću u periodu od 12 meseci - od 1. oktobra 2023. godine, zaključno sa 30. septembrom 2024. godine. U obzir su uzeti podaci o ostvarenim EqGRP tokom gledanosti uživo i u odloženom režimu gledanja u okviru sedam dana od emitovanja kampanja na analiziranim TV stanicama.

Prehrambeni proizvodi i bezalkoholna pića predstavljaju drugi sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja i na njega otpada 16,1% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda. 

U okviru navedenog sektora, na prvom mestu je kategorija Slatkiši sa 31,8% udela u sektoru, dok je kategorija Bezalkoholna pića na drugom mestu, sa nepromenjenim udelom u odnosu na isti period prethode godine, koji iznosi 22,4%. Kategorija Čips i grickalice je na trećem mestu po TV oglašavanju sa stabilnim udelom od 9,6% u odnosu na prethodnih 12 meseci.

Detaljniji presek same kategorije Čips i grickalice ukazuje na to da čak 69,1% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Čips i flips, dok preostalih 30,9% udela u TV oglašavanju pripada klasi Grickalice.

Što se tiče TV oglašivača, koji su tokom analiziranog perioda bili aktivni u okviru kategorije Čips i grickalice, primat pripada kompaniji Pepsico/Marbo Product, sa udelom od 69,7% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije. Na drugom mestu je kompanija Atlantic grupa, sa 11,9% udela. Slede Chipita sa 5,2%, Intersnack Knabber-Geback Gmbh&Co sa 4,3%, Ficosota Food sa 4%, Mondelez sa 3% i Jaffa sa 2,3% udela u ukupnom TV oglašavanju ove kategorije na srpskom tržištu.

Presek TV oglašavanja pojedinačnih brendova kategorije Čips i grickalice pokazuje da najveći udeo u kategoriji otpada na Chipsy sa 28,6% ostvarenih EqGRP u okviru te kategorije, na drugom mestu je Clipsy sa 16,6%, na trećem je Smoki sa 11,9%. Slede Flamin'Hot grickalice sa 10%, Doritos sa 9%, Marbo Product sa 6%, Bake Rolls sa 5%, i drugi, sa manjim udelom.


U okviru kategorije proizvoda Čips i grickalice ulaganje u TV oglašavanje je značajno više usmereno ka klasi Čips i flips. Što se proizvođača tiče, najaktivniji je Pepsico/Marbo Product, sa 70% udela u ukupnom TV oglašavanju ove kategorije, dok je u televizijskom oglašavanju pojedinačnih brendova na srpskom tržištu u analiziranom periodu najzastupljeniji bio Chipsy.

O istraživanju

U dinamičnom okruženju kakvo je TV tržište, nezavisni, pouzdani i transparentni podaci o gledanosti preduslov su za uspešno poslovanje svih učesnika tržišne utakmice. Iz tog razloga, misija naše kompanije jeste uspostavljanje jedinstvenog sistema za merenje TV auditorijuma koji podjednako koriste TV stanice, medijske agencije i oglašivači u svom svakodnevnom poslovanju, a koji je baziran upravo na pouzdanim, nezavisnim i transparentnim podacima o gledanosti. Tome doprinosi činjenica da smo deo multinacionalne kompanije koja se bavi merenjem više od 40% svetskog TV auditorijuma, kao i skoro dve decenije iskustva u elektronskom merenju auditorijuma na srpskom tržištu.

O kompaniji

Nielsen Audience Measurement bavi se merenjem TV auditorijuma putem najsavremenije metodologije koja podrazumeva primenu elektronskih merača gledanosti, piplmetara. Podaci su produkovani na dnevnom nivou i bazirani su na panelu od 1.100 domaćinstava sa oko 3.000 pojedinaca koji je reprezentativan za kompletnu populaciju Srbije bez Kosova, starosti četiri godine i više.