Jumbo supermarketi ostvarili su promet od 10,64 milijarde evra, što predstavlja pad od 2,3% u poređenju sa godinu dana ranije. Ovaj pad je, kako navode iz kompanije, u potpunosti prouzrokovan prestankom prodaje duvana od 1. jula 2024. godine, što je rezultovalo gubitkom od 400 miliona evra.
Nagli pad u drugoj polovini godine usled zabrane prodaje duvana bio je delimično kompenzovan rastom tržišnog udela zahvaljujući povećanju broja osnovnih kupaca i većoj potrošnji po transakciji.
Tržišni udeo Jumbo supermarketa u Holandiji pao je sa 21% na približno 20,5% u 2024. godini. Broj prodavnica u Holandiji smanjen je za tri u 2024. godini, sa 692 na 689.
Osamostaljenje brenda La Place sredinom 2024. godine takođe je imalo negativan efekat na prihod grupe od 50 miliona evra.
Tokom 2024. godine, izazovni uslovi na tržištu su se nastavili, uz stalni rast troškova i pritisak na marže, ali smo ipak zadovoljni našim rezultatima i učinkom. Posvećen rad poslednjih godina na jačanju osnova sada pruža solidnu bazu za dalji rast. To što je zadovoljstvo naših kupaca dodatno poraslo tokom protekle godine, kako u prodavnicama, tako i online, kao i povećanje broja osnovnih kupaca i prosečne potrošnje po transakciji, daje nam sigurnost da idemo u pravom smeru, rekao je Ton van Veen, izvršni direktor Jumbo Food Groep-a.
U Belgiji, Jumbo je ponovo povećao tržišni udeo, i to snažnim organskim rastom u postojećim prodavnicama od približno 7% (u poređenju sa tržišnim rastom u Belgiji od oko 1%), kao i otvaranjem četiri nove prodavnice, uključujući i prvi belgijski Jumbo Foodmarkt.
Izvor: InStore
Foto: Jumbo