Summi1
Summit2

SAD: Raste udeo privatnih robnih marki

AKTUELNO

PL

21.01.2025

Privatne robne marke su u prethodnih godinu dana činile gotovo četvrtinu ili 24%, u deset glavnih proizvodnih sektora, saopšteno je iz kompanije Numerator.

Kategorije poput proizvoda za kancelarije, kuću i baštu imale su najveći udeo privatnih robnih marki, dok su prehrambene robne marke, zdravlje i lepota, proizvodi za domaćinstvo najčešće bili u korpama potrošača.

Među 20 najvećih američkih trgovaca, Aldi i Trader Joe's su se u posmatranom periodu najviše oslanjali na proizvode privatnih robnih marki.

S druge strane, robne marke sa oznakom "private label" činile su samo tri odsto Amazonove prodaje, što je znatno manje od bilo kog drugog velikog trgovca.

Kao najbrže rastući brendovi istakli su se marke Bettergoods kompanije Walmart i Dealworthy kompanije Target, obe lansirane prošle godine. Od lansiranja do danas, prodato je na desetine miliona artikala ova dva brenda.

Kada je reč o mišljenju potrošača, važno je napomenuti da je 59% kupaca izjavilo da proizvodi privatne robne marke nude natprosečnu vrednost za svoju cenu. Čak 42% njih kupuje artikle privatnih marki kako bi uštedeli novac, a 27% potrošača misli da su ovi proizvodi jednako dobri kao i robne marke sa zvučnim imenima.

Izvor: Politika
Foto: Aldi US