Coca-Cola HBC Mađarska ima skoro dve decenije iskustva u segmentu automatizovane maloprodaje bez osoblja, koji trenutno vredi oko 50 milijardi forinti i uključuje vending mašine za hladna i topla pića, grickalice i gotove obroke. Oslanjajući se na ovo iskustvo, Coca-Cola HBC Mađarska investirala je u razvoj prve potpuno automatizovane prodavnice u zemlji, koja funkcioniše bez osoblja i kasa.
Proteklih godina, naročito nakon pandemije COVID-19, domaći maloprodajni sektor doživeo je značajnu transformaciju. Nove tehnologije su postale sastavni deo poslovanja, kupovne navike su se promenile, sektor se suočava s nedostatkom radne snage, a digitalizacija je sveprisutna. Kao vodeći proizvođač hrane i pića, nastojimo da pratimo ove promene investiranjem u tehnologije koje donose dugoročne poslovne prednosti, izjavila je Agnes Kovač, generalna direktorka Coca-Cola HBC Mađarska.
Prodavnica je otvorena u sedištu kompanije Yettel Hungary u Törökbálintu, gde će oko 900 zaposlenih imati priliku da isproba ovu novu tehnologiju. Zaposleni će moći da kupe proizvode koje distribuira Coca-Cola HBC Mađarska, uključujući gazirana i negazirana bezalkoholna pića, prirodne mineralne vode, energetske napitke, kao i grickalice, gotove obroke, konzerviranu hranu, mlečne proizvode i higijenske artikle.
Autonomna prodavnica koristi stabilnu mobilnu internet mrežu kompanije Yettel za online komunikaciju, omogućavajući nesmetan rad sistema u realnom vremenu, dok rad prodavnice omogućava veštačka inteligencija. Naime, AI sistem nadgleda ispravan rad kamera i senzora u prodavnici, prikuplja podatke o kupovnim navikama, frekvenciji prodaje proizvoda, vremenu provedenom u prodavnici i drugim korisnim informacijama, bez korišćenja sistema za prepoznavanje lica, u skladu sa GDPR regulativama.
Kompanija planira da otvori 15 autonomnih prodavnica u naredne tri godine, investirajući ukupno 250 miliona forinti, sa ciljem da utrostruči prihode od ovog rešenja do kraja 2026. godine.
Izvor: InStore
Foto: Coca-Cola HBC Hungary