Summi1
Summit2

Aleksandar Radojičić, generalni menadžer, Rox-Bg: Tehnološke inovacije moraju da prate razvoj kompanije

REČ, DVE SA DISTRIBUTEROM

Intervju

05.02.2025

Kompanija Rox nastala je 1992. godine u Hrvatskoj, a zatim brzo poslovanje proširila i na susedne Srbiju, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu. Danas su oni kuća za više od 50 svetskih brendova, čije proizvode distribuiraju širom regiona. Iz svoja tri distributivna centra (Zagreb, Orašje, Beograd) robu isporučuju na više od 13.000 prodajnih mesta.

Razgovarala: Milica Milutinović, milica@instore.rs

Da pažljivo prate i osluškuju potrebe tržišta, kao i da veruju u izvrsnost i kvalitet robe široke potrošnje koju distribuiraju krajnjim potrošačima, potvrdio nam je Aleksandar Radojičić, generalni menadžer beogradskog Rox ogranka. 

Koji proizvod u vašem portfoliju se pokazao kao najpopularniji? I da li imate možda planove za širenje asortimana?  
Naš portfolio je veoma diversifikovan, pa tako imamo u ponudi premijum konditore, beauty uređaje, ali i različita sredstva za čišćenje. Nije slučajno što smo se odlučili na ovakav korak. Mislimo da kao distributer našim kupcima i krajnjim potrošačima moramo ponuditi kvalitetne proizvode iza kojih stoje dokazani proizvodjači koji poštuju sve standarde. U različitim segmentima bih izdvojio Ritter sport čokolade, Trolli gumene bonbone, WD-40 sprej i Wunder Baum mirisne jelkice. Opet se vraćam na kvalitet, koji je zagarantovan, s obzirom na to da se ovi brendovi proizvode u Nemačkoj, Velikoj Britaniji i Švajcarskoj. Tako Ritter-sport ima svoje kontrolisane plantaže na kojoj gaje kakao, Trolli koristi prirodne boje i sastojke u proizvodnji, WD- 40 i Wunder Baum visoko tehnološki opremljene laboratorije sa svim neophodnim sertifikatima.
Kao i do sada i u narednom periodu planiramo proširenje asortimana i to u segmentu konditora, ali i auto kozmetike. Ponovo će u pitanju biti proizvodi čiji kvalitet neće biti upitan. Smatramo da je trend kupovine jeftinih i manje kvalitetnih proizvoda prošlost, te da se potrošači okreću nečemu što će im dati vrednost za novac koji izdvoje.

Koji su glavni izazovi u pogledu distribucije i logistike unutar vašeg poslovanja?
Pitanje logistike i distribucije je veoma značajno i direktno povezano sa profitabilnošću poslovanja, ali i zadovoljstva naših kupaca. U tom delu je veoma važno da optimizacija troškova bude kontrolisana. Ne manje važno je i da efikasnost logistike i distribucije omogući da proizvodi budu dostupnu u što kraćem roku i to u svim kanalima prodaje. Kako doći do ovih visokih ciljeva je zaista teško, pogotovu od kada je cena goriva, ali i logističkih usluga na tržištu dostigla svoj maksimum u poređenju sa periodom od pre nekoliko godina. Mi u Rox-u ovo pitanje unapređujemo iz godine u godinu sa intencijom da sa našim logističkim partnerima pravimo zajedničku strategiju i to od slučaja do slučaja. Samo na taj način možemo zadržati konkurentnost i obezbediti da proces logistike bude optimizovan, kako sve ostale benefite koje naši brendovi donose ne dovedemo u pitanje.

Kao i do sada i u narednom periodu planiramo proširenje asortimana i to u segmentu konditora, ali i auto kozmetike. Ponovo će u pitanju biti proizvodi čiji kvalitet neće biti upitan.

Koliko vaša kompanija ulaže u tehnološke inovacije i digitalizaciju sistema?
Tehnosloške inovacije jednostavno moraju da prate ceo proces razvoja kompanije i mislimo da tu kompromisa ne može biti. Mi smo u tom delu u poslednje tri godine zaista monogo uradili i to od implementacije jednog od najboljih operativnih sistema, pa sve do uvođenja posebnih analitičkih alata kojim olakšavamo rukovođenje u svim segmentima poslovanja. U 2025. godini planiramo dodatnu investiciju, kojom će rad naših komercijalista biti daleko analitičniji i efikasniji, a njima samima će olakšati komunikaciju i dostizanje prodajnih ciljeva.

Sve se više govori o implementaciji ESG standarda. Koliko ste na tom polju odmakli? 
ESG standardi i izveštavanja vezana za njih su procesi koji bi trebalo da svaka odgovorna kompanija podržava. Kada je u pitanju element u vezi sa očuvanjem životne sredine, mogu sa sigurnošću reći da naša kompanija ima saradnju sa ovlašćenim zastupnicima koji nas u toj oblasti zastupaju kako bi ispunjavali sve tražene standarde. Što se tiče druga dva elementa tj. društveno upravljački aspekt poslovanja i tu se trudimo da u visokom procentu ispunimo sve standarde. Upravo na taj način i želimo da nas kao odgovorne prepoznaju naši zapoleni, partneri, ali i šira društvena zajednica.

U poslednje vreme mnogo se priča o nedostatku radne snage. Kako se vi borite sa ovim problemom?
Ovo je izazov koji nije od juče, već je prisutan na našem tržištu poslednjih pet godina. Svesni smo da na zadovoljstvo zaposlenih utiče veliki broj različitih činilaca. Mi smo došli do zaključka da samo zadovoljenjem svih potreba, tj.činilaca na minimalno korektnom nivou, možemo očekivati da naše kolege ostanu duži vremenski period u kompaniji. Sa zadovoljstvom mogu konstatovati da u prethodne tri godine imamo daleko bolje rezultate u ovom segmentu. Možda nismo kompanija koja najviše plaća svoje radnike, ali smo svakako kompanija koja u svakom segmentu brine o svojim zaposlenima. Takođe, uslovi rada i paketi koje nudi Rox su iz godine u godinu na višem nivou. Siguran sam da naši zaposleni vide i cene napore koje kompanija čini u ovom smislu.