IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
04.05.2020.

AKTUELNO - uvodnik u aprilskom broju InStore-a

„Infodemija“ opasnija od pandemije

No, kao neko ko se bavi komunikacijama, osvrnula bih se na činjenicu da nas je ova kriza naučila da je „pravo“ (tačno) informisanje ponekad mnogo značajnije od „pravovremenog“.

Autor: Marija Malović
Group Corporate Affairs and Communications Manager, Imlek

Svedoci smo aktuelne krize sa virusom COVID-19, koju je čitav svet dočekao nespremno i koja će za sobom ostaviti posledice koje su u ovom trenutku još uvek nesagledive. U vremenu kada je najvažnija solidarnost i podrška najugroženijima, neophodno je razmišljati i o tome kako održati i sačuvati domaću privredu. Nema sumnje da će se svetska privreda godinama oporavljati od pandemije Korona virusa.

Prema rečima svetskih ekonomskih stručnjaka, ova situacija je paralizovala privrednu aktivnost u celom svetu, tako da će ekonomski šok neminovno biti jači čak i od onih koje pamtimo i sa kojima se naša generacija suočila. No, kao neko ko se bavi komunikacijama, ne bih previše komentarisala aspekte privrednog oporavka, već bih se osvrnula na činjenicu da nas je ova kriza naučila da je „pravo“ (tačno) informisanje ponekad mnogo značajnije od „pravovremenog“.

Svedoci smo svakodnevnih vesti, koje se kreću od opšteg straha i prekomerne brige do nemara. Svedoci smo da se različite vesti plasiraju različitim kanalima komunikacije, ali i da nismo svi baš doktori „opšte prakse“.

Pozvala bih se na gorepomenutu tezu, da li je bolje imati „pravu vest“ ili „imati vest prvi“? Brzina širenja vesti svakako je najveća na društvenim mrežama, ali ko su njeni autori? Da li smo baš svi pozvani da lične stavove i mišljenja iznosimo javno, čak i o temama koje su usko stručne i sa kojima se i stručnjaci medicine prvi put susreću? Sloboda govora je među osnovnim ljudskim pravima, ali je u disproporciji sa širenjem neistina. Iznošenjem ličnih stavova moramo voditi računa da ne ugrozimo nekoga i nečiju tuđu slobodu. Oni, koji su eksperti za temu koja će svakako obeležiti prvu polovinu tekuće godine, nisu na društvenim mrežama, nemaju mnogo virtuelnih „pratilaca“, oni ne iznose svoje utiske već „stručna“ mišljenja, i oni su ti koje bi trebalo saslušati, a oni su lekari, doktori medicine i profesori medicinskih nauka.

Ova kriza nas je naučila da je „pravo“ (tačno) informisanje ponekad mnogo značajnije od „pravovremenog“

Radim već dugi niz godina u kompaniji koja važi za lidera kada je u pitanju društvena odgovornost, i neću ovaj put promovisati naše akcije, donacije i sve što smo uradili za pomoć državi i stanovništvu u ovoj situaciji. Ali ću podeliti jednu ideju o društveno odgovornoj aktivnosti koja bi svima nama u ovom vremenu „infodemije“ mnogo značila u cilju širenja „pravih“ vesti. Možda bi svi oni sa puno „pratilaca“ i „lajkova“, čija su ciljna grupa tinejdžeri i mladi ljudi, koji slabo ili uopšte ne prate tradicionalne medije, mogli na svojim posećenim profilima da podele i neku „pravu“ informaciju? Možda bismo time skratili trajanje izolacije, možda bismo postali odgovorniji prema sebi, a samim tim i ostalima?

Ovo je samo jedan od predloga kako bismo „pravovremeno“ mogli da podelimo „prave“ (ispravne) informacije sa velikim brojem ljudi i na taj način, koliko je u našem domenu, skratimo trajanje svih izolacija. To je do nas, a posle toga, oporavak privrede ostavimo, takođe, onima koji su najbolji u tome...

-