IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
25.02.2019.

Još 250.000 kvadrata u novim trgovačkim centrima

Cena zakupa u trgovačkim centrima u Beogradu kreće se između 23 i 24 evra po kvadratu, a u retail parkovima u Srbiji između 9 i 10 evra po kvadratu...

Srbija doživljava veliki rast izgradnje trgovačkih centara i retail parkova i očekuje se da će u sledeće dve godine biti izgrađeno još oko 250.000 kvadratnih metara takvog trgovačkog prostora, rečeno je na 4. srpskoj konferenciji o razvoju nekretnina i infrastrukture.

Taj trend zahvatio je sve zemlje u regionu osim Hrvatske, gde je taj ciklus izgradnje već završen, jer gotovo svaki manji grad već ima svoj retail park ili šoping centar.

Mia Zečević, direktor kompanije Novaston Asset Management, rekla je da je taj bum u izgradnji trgovačkog prostora posebno prisutan u Srbiji, kao i da je trenutno fokus na projektu izgradnje BW Galerije, u sklopu projekta Beograd na vodi, koji će imati oko 92.000 kvadrata.

Procvat trgovačkih centara, prema njenim rečima, mogao bi da traje barem još dve ili tri godine i onda će se videti je li došlo do zasićenja.

Trenutno u Srbiji postoji 40 maloprodajnih projekata, modernih retail parkova i trgovačkih centara, što je oko 220.000 kvadrata. Još sa Ada Mallom, Beogradom na vodi i IPM projektom u vlasništvu MPC-a, što će biti još dodatnih 180.000 kvadrata u sledeće dve godine, a sve ukupno još oko 250.000 kvadrata, navela je Zečević, dodajući da se cena zakupa u trgovačkim centrima u Beogradu kreće između 23 i 24 evra po kvadratu, a u retail parkovima u Srbiji između 9 i 10 evra po kvadratu. Navela je da u svaki moderan šoping centar treba uložiti najmanje 80 miliona evra

Joško Piteša, direktor operacija u kompaniji Immofinanz Srbije, rekao je da planiraju dalje širenje investicija u regionu, kao i da trenutno imaju 80 lokacija u devet zemalja. Najavio je da će 1. marta u Sremskoj Mitrovici početi izgradnja desetog "Stop Shop" retail parka u Srbiji, koji će biti otvoren 22. avgusta. Vrednost investicije je 350 milina evra, a park će imati oko 7.000 kvadrata.

Učesnici konferencije rekli su Tanjugu da je Srbija u fazi ekspanzije u izgradnji te vrste trgovačkog prostora, da će se uskoro videti mnogi novi projekti, kao i da će doći veliki broj novih brendova.

Izvor: poslovni.hr
Foto: grupodg.pt

-