IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
12.04.2021.

ODRŽIVO POSLOVANJE

Kompanija Heineken Srbija fokusirana na zaštitu vodnih resursa

Kompanija Heineken Srbija se, kroz strategiju održivog poslovanja „Stvaramo bolji svet“, fokusira na zaštitu vodnih resursa, a sveobuhvatni program pod nazivom „Svaka kap je bitna“ izgrađen je na tri principa očuvanja vode: efikasna upotreba vode (korišćenje što je manje vode moguće), princip cirkularne ekonomije u korišćenju vode (čišćenje i ponovna upotreba vode), i odgovorno upravljanje vodom (održavanje slivova kako bi apsorbovali više atmosferske vode).

Kompanija na osnovu ovih principa dalje kreira akcione planove za očuvanje vodenih resursa koji su prilagođeni lokalnom kontekstu, a u obe pivare kompanije Heineken Srbija, u Novom Sadu i u Zaječaru, definisani su jasni i specifični ciljevi i trajno se sprovode programi smanjenja upotrebe vode.

Smanjenje potrošnje energije i vode označava povećanje energetske i vodene efikasnosti i prelazak na druge ekološki prihvatljivije izvore energije u procesima gde je to moguće. Umanjenje potrošnje energije i vode postiže se optimizacijom proizvodnih procesa, a kompanija Heineken Srbija je tokom poslednje decenije smanjila potrošnju vode u okviru svojih procesa za 75% i iz godine u godinu nastoji da ovaj trend održi, navodi se u saopštenju ove kompanije.

Voda koja se koristi za celokupni proces proizvodnje piva u Heineken Srbija, na kraju se oslobađa u prirodi, ali na strogo kontrolisan način, kroz postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda (Waste Water Treatment Plant) - to je posebno postrojenje za industrijsko prečišćavanje vode i njegova funkcija je da vodu prečisti i učini je bezbednom po okolinu a pre krajnjeg puštanja u prirodu.

Shvatajući ključni značaj održive upotrebe i očuvanja vode za zaštitu ovog dragocenog resursa, a kao jedan od najvećih pivara na svetu i potpisnik Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija, kompanija Heineken shvata svoju ulogu i odgovornost u promociji odgovornog korišćenja vode, ali i podstiče sve svoje partnere i dobavljače da čine isto. U okviru svih svojih investicija u vezi sa vodom, kompanija Heineken prvenstveno razmatra i sagledava benefite za širu zajednicu, a ne samo za svoje pivare, navodi se još u njihovom saopštenju.

Izvor: InStore
Ilustracija: Heineken Srbija

-