IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
06.05.2020.

AKTUELNO

Piva je sve vreme bilo sasvim dovoljno

Slodoban Višković, Persu marketi

Menadžer kategorije pića, naš sagovornik Slobodan Višković, upravlja kompletnom kategorijom pića u PerSu marketima.

Na početku razgovora, on nam objašnjava da je u opisu njegovog posla kao menadžera kategorije, između ostalog, razumevanje i prepoznavanje potreba kupaca radi definisanja asortimana, standarda izlaganja, cena i promocija proizvoda.

Obezbeđivanje optimalnih zaliha, definisanje i usaglašavanje strategija kategorije sa strategijom kompanije, pregovori sa dobavljačima i prepoznavanje njihovih strategija i praćenje ispunjenosti ugovorenih uslova, neprestane analize i ocene tržišta, konkurencije i dobavljača i na kraju preuzimanje odgovornosti za ispunjenje zadataka, objašnjava nam Slobodan šta sve još sapada u njegove radne obaveze.

Na pitanja koliko su njegove svakodnevne aktivnosti pod udarom trenutne situacije izazvane korona virusom i kakve promene su njegove obaveze doživele na dnevnom nivou, Slobodan za početak kao najveću promenu navodi to što je je njegova kompanija, kao i većina drugih, u cilju sprečavanja širenja virusa, uvela rad od kuće i što se, samim tim, ne viđa sa svojim kolegama i partnerima:

Za vreme pandemije ili ne, ključna stvar u ovom poslu uvek je bila komunikacija, unutar same kompanije, ali i sa poslovnim partnerima sa kojima sarađujemo, pa je najveća promena ta što se ne viđamo licem u lice, nego koristimo sve dostupne tehnološke izvore komunikacije koje smo ranije ređe koristili.

Takođe, kako dodaje naš sagovornik, ovih dana fokus mu je više nego inače na lancu snabdevanja, zbog trenutnih promena kupovnih navika potrošača i čestih ostalih promena uzrokovanih pandemijom.

Kada smo pitali Slobodana kako je kategorija piva „prošla“ u svim ovim promenama, on nam je odgovorio: Kategorija piva je, možda, kategorija koja je pretrpela najveće gubitke. Kako nam je objasnio, razloge za to treba tražiti u socijalnom distanciranju ljudi, ali i u znatno hladnijem martu i prvim danima aprila u odnosu na isti period prošle godine. Prema njegovim rečima, pad je bio primetan od trenutka kada su zdravstveni radnici još uvek samo savetovali izbegavanje, a još veći pad se desio posle potpune zabrane javnih skupova, pa onda i posle uvođenja policijskog časa.

Za vreme pandemije ili ne, ključna stvar u ovom poslu uvek je bila komunikacija, unutar same kompanije, ali i sa poslovnim partnerima sa kojima sarađujemo, pa je najveća promena ta što se ne viđamo licem u lice, nego koristimo sve dostupne tehnološke izvore Komunikacije

Pivo je sinonim za druženja, bez njega mnogi ne mogu ni da ih zamisle, opšteprihvaćeno je i da dok gledaš sportski događaj popiješ pivo, a ni sporta ovih dana nema. Sve ovo je u gradu odakle smo i u čijem okruženju najviše poslujemo još izraženije, Zrenjanin je široko prepoznat kao pivski grad i iako već dugo nema svoju pivaru svi znaju za našu manifestaciju "Dani piva", a ona se nije slučajno rodila baš ovde, smatra naša sagovornik.

Iz prve ruke, od njega saznajemo da u PerSu marketima u snabdevanju pivom nije bilo većih poteškoća. I proizvođači su bili odgovorni i zbog sprečavanja širenja virusa su u redovnom radu koristili manji broj zaposlenih i s toga radili s manjim kapacitetima od maksimalnih, ali se to ni u jednom trenutku nije osetilo i piva je sve vreme bilo sasvim dovoljno.

Najprodavanije pivo u PerSu marketima je Jelen u staklenoj ambalaži. Jelen je od konkurencije odvojila prepoznatljiva gorčina i blaga gaziranost, postojana pena koju ovo pivo zadržava, dobar odnos cene i kvaliteta i promotivne aktivnosti kojima Apatinska pivara prati ovaj brend sve vreme postojanja, kaže naš sagovornik, ali i dodaje da i ostale pivare rade odličan posao. Možda je najbolji primer kompanija Carlsberg koja je buđenjem usnulog brenda Zrenjaninskog piva spojila lepo i korisno, smatra menadžer kategorije pića u PerSu marketima, koji posluju u okviru Domaćeg trgovačkog lanca.

Prema Slobodanovom mišljenju, osobine menadžera kategorije koje naročito dolaze do izražaja u kriznim vremenima su prilagodljivost, pribranost i mirnoća... Treba zadržati hladnu glavu i na eventualne promene odreagovati na najbolji mogući način u datom trenutku. Mislim da sada najviše do izražaja dolazi sposobnost da se postupa brzo, efikasno i efektivno, smatra naš sagovornik.

Za kraj našeg razgovora ističe da mu najveći izazov u trenutnoj situaciji predstavlja neizvesnost. Trudim se da uvek imam rezervni plan, zaključuje Slobodan.

-