IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
05.07.2019.

AKTUELNO

Potrošači u Srbiji zahtevaju veću sigurnost i poverenje

Novo istraživanje kompanije Mastercard pokazalo je da potrošači u Srbiji zahtevaju veću sigurnost i poverenje u digitalne transakcije, a studija je pokazala da 73% srpskih korisnika kupuje onlajn što je za 23% više u odnosu na 2016. godinu.

U pogledu pozitivnih iskustva tokom onlajn kupovine, korisnici u Srbiji su među prvim izdvojili: dostupnost bilo gde (81%), brzina i ušteda vremena (75%) i jednostavnost (69%). Upoređujući sa rezultatima istraživanja iz 2016. godine, povećanje od 13% je pokazalo da sada više srpskih građana smatra da je onlajn kupovina prikladnija, dok se 52% njih izjasnilo da bi ih dodatni sigurnosni koraci ohrabrili da češće kupuju onlajn.

Kako digitalni uređaji postaju popularniji, tako mobilna plaćanja predstavljaju budućnost. Naša industrija mora da se postara da plaćanja putem ovih uređaja ostanu uvek bezbedna za korisnike. Ovo je upravo razlog zašto je autentifikacija prilikom plaćanja važna jer moramo biti sigurni da niko ko je neovlašćen ne može da pristupi računu. Srećom, korisnici rado prihvataju mere za pojačanu digitalnu bezbednost. U našem nedavnom istraživanju otkrili smo da 41% ispitanika u Srbiji tvrdi da je bezbednost njihovih računa najbitniji uslov kada se opredeljuju za plaćanja putem digitalnih uređaja, dok je sigurnost njihovih ličnih podataka na drugom mestu prioriteta za 36% ispitanika, izjavio je Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za tržišta Zapadnog Balkana u kompaniji Mastercard.

Mastercard studija je takođe pokazala da se 52% ispitanika izjasnilo da bi koristilo biometrijsku autentifikaciju ukoliko je dostupna. Ova brojka je šest puta veća od trenutne baze korisnika (8%) i pokazuje veliki potencijal u pogledu primene ove metode. Metoda koju najviše preferiraju korisnici starosne dobi od 20 do 29 godina je otisak prsta (47%), međutim samo 10% njih je trenutno koristi, dok je SMS autentifikacija najpoželjniji metod u okviru svih starosnih grupacija.

S obzirom na to da se dodatni korak autentifikacije smatra opravdanim u onlajn digitalnim plaćanjima, Mastercard je pitao korisnike koje metode autentifikacije smatraju najpoželjnijim. U Srbiji 52 odsto ispitanika je reklo da preferiraju biometriju, od kojih je otisak prsta najpopularniji (43%), zatim skeniranje rožnjače (16%), skeniranje lica (12%), kao i raspoznavanje glasa (9%). Druge popularne metode među ispitanicima bile su jednokratne šifre bilo putem SMS poruke ili aplikacije na telefonu (50%). Uprkos činjenici da je najčešće korišćen metod za potvrdu identiteta, PIN kod se našao na trećem mestu kao poželjno rešenje sa 47 odsto.

Trenutno, trajne lozinke i šifre ne obezbeđuju dovoljno zaštite kao što bi trebalo – ukazuje novo Mastercard istraživanje. Samo 4% ispitanika koristi odgovarajuću aplikaciju ili servis za čuvanje svojih lozinki, dok 10 odsto njih čuva na dokumentima u svojim računarima, a 36% ispitanika beleži svoje lozinke u svesci ili na papiru.

O istraživanju:
Mastercard studija o digitalizaciji 2019, IPSOS istraživanje: Anketa je prikupila podatke internet korisnika sa bankovnim računima u Centralnoj i Istočnoj Evropi (Austrija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Hrvatska, Češka, Grčka, Mađarska, Poljska, Rumunija, Srbija, Slovačka, Slovenija, Ukrajina). Struktura uzorka: N=1000 ispitanika po državi, reprezentativni primer onlajn urbanog stanovništva prema polu, starosti i regiji dobijen je uz korišćenje onlajn upitnik u trajanju od 20 minuta.

-