IN STORE  in your country  
SRBIJA
Srbija
11.06.2021.

Maloprodajni dizajn i opremanje trgovina

Tema broja: oprema za radnje - Izgled i oprema radnje u funkciji funkcionalnosti

Izgled vaše radnje i oprema kreiraju promotivni prostor u kojem možete da predstavite svoje proizvode i da stupite u kontakt sa svojim potrošačima… Saveti izneti u ovom tekstu mogu da vam pomognu da na najbolji način iskoristite izgled i opremu u vašoj radnji (kao što su police, ormarići i osvetljenje)

Pripremila: Ana Filipović

Na današnjem, izrazito konkurentnom maloprodajnom tržištu, potreban vam je efektan dizajn vašeg objekta koji privlači nove kupce i tera ih da se iznova vraćaju. Ukoliko se spremate da započnete novi biznis u trgovini, ili jednostavno želite da pospešite postojeći, pravo je vreme da razmislite kako izgled, oprema i natpisi u vašoj radnji mogu da izgrade vaš brend, ili da pomognu u njegovom jačanju, i da povećaju prodaju.

Brojni konsultanti za maloprodajni dizajn kombinuju kreativne i poslovne veštine kako bi komercijalnim prodavnicama ponudili usluge unutrašnjeg uređenja, kao i industrijskog i grafičkog dizajna.

Međutim, u zavisnosti od budžeta koji imate na raspolaganju, možete da koristite osnovne principe u uređenju svog maloprodajnog objekta koji će vam pomoći da povećate prodaju.

Dobar maloprodajni dizajn privlači kupce u vašu radnju i ohrabruje ih da ostanu u njoj duže, da vide više i kupe više. Principi i tehnike prikazani u ovom tekstu mogu da vam pomognu da dizajnirate konkurentski maloprodajni prostor.

Izgled radnje i oprema

Izgled vaše radnje i oprema kreiraju promotivni prostor u kojem možete da predstavite svoje proizvode i da stupite u kontakt sa svojim potrošačima. Ukoliko dizajn vaše prodavnice kreirate kako treba sada, to će vam pomoći da privučete mušterije i da povećate prodaju proizvoda u budućnosti.

Tip proizvoda koji prodajete odrediće vrstu dizajna objekta koji odaberete. Ovi saveti će vam pomoći da na najbolji način iskoristite izgled i opremu u vašoj radnji (kao što su police, ormarići i osvetljenje).

Odabir izgleda radnje

Postavite police i rafove kako biste oprimizovali protok potrošača kroz radnju. Popularni obrasci rasporeda uključuju:

  • rešetke – korišćenje spoljnih zidova prodavnice za stvaranje malih proporcionalnih prostora za izlaganje u prodavnici;
  • geometrija – postavljanje displeja i rafova pod nepravilnim uglovima, kako bi kupci bili iznenađeni i angažovani;
  • dijagonale – korišćenje dijagonalnih staza i zidova sa ekranima kako bi se ohrabrio protok potrošača kroz celu prodavncu i kako bi se povećala vidljivost, kako kasira tako i samih potrošača;
  • uglovi - korišćenje uglova same opreme kao i zidova, kako bi se poboljšao protok potrošača i kreirao vrhunski maloprodajni prostor.
  • Odaberite layout koji vaš budžet može da izdrži, imajući u vidu vaše targetirano tržište i vrstu proizvoda koje izlažete. Na primer:
    neka vam prioriteti budu funkcionalnost i jednostavno kretanje potrošača, ukoliko prodajete robu široke potrošnje, kao što su osnovne životne namirnice;
  • povećajte vizuelni uticaj i preglednije kretanje kupaca, ukoliko prodajete vrhunske proizvode, kao što su nakit i luksuzni pokloni;
  • koristite izložbeni prostor kao skladište (na primer, palete proizvoda na podu radnje, a ne u skladištu) i udovoljite lakšem kretanju kaupaca, ukoliko prodajete računarsku opremu.

Korišćenje odgovarajuće opreme i osvetljenja

Odaberite opremu u skladu sa proizvdima koje prodajete. Na primer, možda biste mogli da se opredelite za:

  • staklene police kako biste istakli vrhunske i luksuzne proizvode;
  • drvene police za prezentovanje tradicionalnih proizvoda;
  • plastične ili metalne police za profilisanje korisnih proizvoda.

Koristite opremu i osvetljenje kako biste pospešili vidljivost svojih proizvoda. Na primer:

  • koristite opremu za fokusiranje, kao što su reflektori i stakleni ormarići, kako biste istakli vrhunske proizvode
  • postavite police na jednakim, ali dobro raspoređenim visinama, kao biste stvorili simetričan i uređen raspored koji vaš kupac može lako da prati;
  • uverite se da oprema u vašoj radnji odgovara vašoj ciljnoj grupi – na primer, ako prodajete proizvode za decu, dizajnirajte displeje u nivo dečijih očiju.

Uzimanje u obzir funkcionalnih zahteva

Uverite se da dizajn vaše prodavnice uzima u obzir funkcionalne zahteve vašeg poslovanja i kupaca. Na primer:

  • održavajte vašu radnju čistom, uređenom i dobro organizovanom – nemojte da gomilate opremu u njoj, kao ni da natrpavate proizvode;
  • menjajte opremu redovno i rotirajte vaše zalihe – redovno preuređivanje prodavnice pomaže vam da je održavate čistom, organizovanom i “svežom”;
  • ukoliko je u pitanju manji objekat, obezbedite da se proizvodi jasno vide sa kase, kako biste smanjili krađe. Ukoliko je objekat veliki, pa to nije moguće, obavezno postavite kamere;
  • sprečite klizanja i padove uzimajući u obzir zahteve za zdravlje i bezbednost na radu;
  • neka vaša radnja bude prijemčiva i ljudima sa invaliditetom ili sa dečijim kolicima tako što ćete da obezbedite rampe, rukohvate, liftove, široke prolaze, kao i opremu za zvuk i zvučne sisteme.

Maloprodajni oznake

Maloprodajne oznake vam pomažu da izgradite vaš brend ili da ga ojačati, a doprinose i rastu vašeg poslovanja. Spoljni natpisi daju potencijalnim potrošačima osećaj da li bi trebalo da uđu u vašu radnju, a unutrašnji mogu da ubede mušteriju da kupi neki od proizvoda iz vaše radnje.
Oznake bi trebalo da budu dobro isplanirane i da pričaju doslednu priču o vašoj prodavnici, o vašem poslovanju i o vašem asortimanu. Vaše maloprodajne oznake bi trebalo da promovišu vaš brend. Ovi saveti će vam pomoći da dizajnirate, osmislite i realizujete natpise koji privlače pažnju vaših mušterija.

Spoljni natpisi

Dobro dizajnirani spoljni natpisi poboljšavaju vašu sliku i uticaj. Razmislite o ulaganju u stručne savete ili profesionalno dizajnirane natpise. Trebalo bi da:

  • odaberete dizajn, boju i temu za vaš spoljni natpis koji ćete dosledno da koristite i u čitavoj unutrašnjosti radnje i u marketinškim materijalima;
  • održavajte spoljni natpis čistim, urednim i neoštećenim;
  • ne dozvolite da vaš eksterni natpis blokira pogled potrošačima u vašu prodavnicu – vaši potrošači treba da imaju jasan pogled u vašu radnju koji treba da ih zaintrigira ili da ih primami;
  • potražite savet vaših lokalnih vlasti ukoliko planirate da postavljate spoljni natpis – propisi o natpisima su u nadležnosti lokalnih organa.

Unutrašnji natpisi

Koristite svoj interni natpis kako biste preneli poruku o vašoj prodavnici i o proizvodima, i održavajte ga u skladu sa spoljnim natpisom. Trebalo bi da:

  • koristite oznake za smer i markere proizvoda kako biste svojim kupcima pomogli da lako pronađu proizvode. Dobra signalizacija dopunjuje dobru korisničku uslugu;
  • dajte jasne i specifične komande na svojim natpisima – na promer: “Pogledajte proizvode na sniženju ove nedelje”, “Ovde pronađite svojih 5 omiljenih proizvoda”;
  • selektivno koristite oznake proizvoda kako biste preneli kratku, informativnu i privlačnu poruku za vaše vrhunske proizvode – na primer: “Tibetanci vekovima koriste ovaj proizvod kao eliksir mladosti”;
  • koristite vaša istraživanja tržišta da ispričate potrošačima stvari koje želite da zanaju o vašim proizvodima – na primer: “70% potrošača više voli proizvode domaćih proizvođača”;
  • redovno oblikujte natpise u celoj prodavnici.

Stručni saveti o dizajnu maloprodaje

Profesionalni dizajneri maloprodaje, vizuelni merčendajzeri i planeri mogu da vam pomognu da kreirate efikasnije dizajne za vašu prodavnicu. Iako to, možda, izgleda kao finansijski trošak na početku, efikasan i zanimljiv dizajn vaše radnje pomoći će vam da povećate prodaju u budućnosti. Intezivna maloprodajna konkurencija zahteva od kompanija da dizajniraju maloprodajne prostore svojih prodavnica na način koji ih izdvaja.

Efektan dizajn meloprodajnog objekta zahteva kreativnost, inovacije i poslovnu pamet – jedinstvenu kombinaciju veština koje nisu uvek na raspolaganju vlasnicima maloprodajnih kompanija. Tu na scenu stupaju brojne savetodavne kompanije, one koje se bave proizvodnjom najrazličitije opreme, koje se bave osvetljenjem i muzikom u radnjama i sl, a koje trgovcima mogu da ponude svoje proizvode i usluge, na obostrano zadovoljstvo.

-