IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
24.09.2019.

NEMAČKA

Diskonteri sve više troše na oglašavanje

Prema istraživanju LZ i Nielsena velike robne marke u Nemačkoj sve manje troše na oglašavanje, dok diskonteri, zbog trenutne cenovne borbe, na oglašavanje troše mnogo više.

Aldi Nord i Süd potrošili su 92 miliona evra na „zajedničko oglašavanje“ u prvoj polovini ove godine. Osim toga, sam Aldi Nord je potrošio 72 miliona, a sam Aldi Süd nešto manje od 50 miliona evra, što sveukupno iznosi oko 214 miliona evra.

Lidl je pak izdvojio 185 miliona evra na oglašavanje u prvih šest meseci ove godine.
Uz Aldi i Lidl, i diskonter prehrambenih proizvoda Norma (dodatnih 14% dobiti u odnosu na isti period prošle godine) i Penny dodatno ulažu u oglašavanje. Očito je da se trend veće potrošnje na oglašavanje u svetlu trenutnih cenovnih ratova u Njemačkoj nastavlja.

Zanimljivo je da, za razliku od trgovaca, proizvođači robe široke potrošnje ne prijavljuju značajnu dobit od oglašavanja u prvoj polovini 2019. Proizvođači robe široke potrošnje imali su skromno povećanu dobit od 0,2% u prvoj polovini ove godine u odnosu na 2018. godinu.

-