IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
13.11.2019.

SVET

Grupacija Kofola povećala prodaju

Uprkos nepovoljnim vremenskim uslovima, Grupacija Kofola je uspešno još jednom povećala prodaju, zabeleživši međugodišnji rast od 3,6%.

Prihodi su u prvih 9 meseci ove godine porasli sa 6.577 hiljade evra na 190.384 hiljade evra. EBITDA je u trećem kvartalu porasla za 9,3%, dok je u istom razdoblju ostala na sličnom niovou, rastući za 0,5%.

Uz veće plate i troškove logistike, suočili smo se i s hladnijim letom u odnosu na prošlogodišnje. Uprkos tome ponovno smo postigli rast, čak i na zasićenom češkom i slovačkom tržištu. Adriatic regija značajno je doprinela tom rastu. Kupovina kompanije Espresso ojačala je naš segment svežih i biljnih sastojaka. Smatramo da je to dobar rezultat, rekao je Jannis Samaras, generalni direktor Grupacije Kofola.

Adriatic regija najbrže raste, pa je tako Grupacija Kofola izvestila o povećanju prodaje za 9,7% u trećem kvartalu. U Hrvatskoj su takođe ostvarene sjajne brojke od početka godine. Promet u regiji tradicionalno predvodi prodaja mineralne vode Radenska, koja ove godine slavi 150. godišnjicu, te segment gaziranih bezalkoholnih pića (posebno lokalnih brendova Ora, Nara, Inka i licenciranog Pepsija).

Stabilan rast zadržan je u češko-slovačkoj regiji, gde je prodaja uspela da poraste za 1,9% na ovom visoko kompetitivnom tržištu tokom ovogodišnjeg trećeg kvartala u odnosu na prošlogodišnje toplo leto. EBITDA je u istom razdoblju porasla za 7,1% u odnosu na 2018. To je podstaknuto stabilna prodaja izvorske vode Kofola i Rajec, rast prodaje Jupí soka i proizvoda iz Rauch portfelja i dinamičan rast Royal Crown Cole. Nakon šest meseci na slovačkom tržištu, Kláštorná Kalcia postigla je izvrsne rezultate. Ovaj brend i dalje neprestano povećava svoj tržišni udeo i očekujemo da će nastaviti podržavati poslovanje u Češkoj i Slovačkoj. Energetski napitak Semtex od svog rebrandinga postiže vrlo dobre rezultate. Tržišni udio u HoReCa segment na zadovoljstvo Grupacije Kofole i dalje raste, ističu u kompaniji.

U segmentu svežih i biljnih sastojaka prodaja je porasla tokom godine za gotovo 10%, što znači za 1.766 hiljada evra. To je rezultat akvizicije kompanije LEROS, proizvođača čajeva od lekovitog bilja, i kompanije Espresso, koja distribuira mešavinu kafe Café Reserva i čaj Dilmah Ceylon na češkom i slovačkom tržištu.

-