IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
16.09.2020.

POSLOVANJE

Kofola: Uspešno savladano najteže tromesečje

Kako ističu rezultati su postignuti uz pomoć dugoročne strategije kompanije koja se temelji na tradicionalnim i lokalnim brendovima, fleksibilnosti u donošenju odluka kada se traži ušteda i izvanrednom angažmanu zaposlenika.

Kofola je uspešno preuzela kompanije Ondrášovka i Korunní, što je dovelo do porasta tržišnog udela u češkoj maloprodaji. Uprava Kofole očekuje da se celo tržište postupno počne ponovno buditi, a opet, u slučaju promena, grupacija ima dovoljno resursa za prevladavanje teških vremena.

Iako je došlo do smanjenja prihoda grupacije između tromesečja od 15,9%, Kofola je ipak završila s pozitivnom neto dobiti, a EBITDA marža ostala je na 15,7%.

Snašli smo se, i to izvrsno, moram pripomenuti, kaže Jannis Samaras, izvršni direktor Kofole.

Najjači čehoslovački segment na nivou prihoda i bez uticaja akvizicija smanjio se između tromesečja za 25,1%, što je s obzirom na negativna kretanja u aprilu 2020. izvrstan rezultat.

Segment Adriatic zabeležio je još manji pad prihoda, samo 23,3%. S druge strane, UGO je najviše pogođen zbog zatvaranja trgovačkih centara i gastro objekata, jer je iznenada izgubio veći deo prihoda. Kako bi se izborio s novonastalom situacijom, UGO je reagovao pokretanjem novih usluga, poput UGO dostave, i jačom saradnjom s partnerskim dostavnim službama.

Bila su to teška vremena. Verujemo da nas je ovo drugo tromesečje, koje je bilo operativno zahtevno, učinilo jačima i spremnima za moguće dalje fluktuacije. Ostatak godine fokusiraćemo se na razvoj potencijala Ondrášovke i Korunna, u kojima vidimo stvarne izglede; a sledeće ćemo raditi na konsolidaciji našeg poslovanja s čajevima i kafama, dodaje Jannis Samaras.

-