IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
02.04.2021.

AKTUELNO

Kompanija P&G: Uvek na usluzi potrošačima

Fairy-jevu inovaciju smo učinili dostupnom od najmanje do najveće prodavnice, a internet sadržaje prilagodili kako bi bili korisni našim potrošačima

Mariana Kordopati, viši direktor marketinga i komercijalni direktor kompanije P&G za jugositočnu Evropu, govori o trendovima u potrošačkim navikama koji se primećuju u ovoj godini, kao i o tome kako kompanija P&G odgovara na te trendove i na novonastale potrebe potrošača.

Kakvi trendovi u potrošačkim navikama se pojavljuju ove godine, kada je reč o proizvodima za kućnu higijenu i kako mislite da će se oni razvijati u budućnosti?

Pored zdravlja i održavanja higijene koji su u centru pažnje, dnevno čišćenje doma postaje sve važnije. Istraživanja pokazuju da briga o zdravlju utiče na 65% Evropljana i određuje njihove svakodnevne izbore. Sada, 76% ljudi češće pere ruke, 36% ljudi češće čisti svoj dom, 27% ljudi češće koristi mašinu za posuđe. I, naravno, svi češće kuvamo.

Ostali trendovi se, takođe, ogledaju u povećanje vremena utrošenog na čišćenje, naročito kada je reč o sopstvenoj kući, koja je sada naše utočište i mesto u kome provodimo većinu svog vremena, usredsređenost na zdravlje i bezbednost naše porodice i istovremeno povećanje svesti o neophodnosti zaštite životne sredine.

U ovim okolnostima, pouzdanost postaje ključno pitanje za potrošače koji se okreću brendovima u koje imaju najviše poverenja. Proizvodi poput Fairy-ja su u središtu ove nove stvarnosti, jer zahvaljujući svojoj inovaciji, zadovoljavaju potrebe domaćinstava za brzim i efikasnim čišćenjem. Istovremeno, svedoci smo toga da je zdravstvena kriza dodatno podstakla neka od socijalnih pitanja sa kojima se zajednice suočavaju, naročito kada je reč o osetljivim kategorijama stanovništva. Fairy je brend sa dugom tradicijom podsticanja promena u zajednici, koji je tokom ovih teških vremena nastavio da pruža podršku onima kojima je pomoć potrebna.

U Srbiji, kao i u mnogim drugim zemljama, još uvek postoji značajan procenat ljudi koji su u riziku od siromaštva, dok se broj porodica kojima je pomoć potrebna povećava. Da bismo pomogli ljudima koji se nalaze u teškoj situaciji, udružili smo se sa nevladinom organizacijom „Prijatelji dece Srbije“ sa ciljem pružanja podrške njihovom programu u okviru kog ćemo dostaviti hiljade obroka za deci kojoj su oni potrebni.

Kako odgovarate na novonastale potrebe? Zašto potrošači treba da izaberu Fairy?

Brendovi poput Fairy-ja izgradili su dugotrajni odnos poverenja sa potrošačima. Od svog nastanka, do danas, naš proizvod je osvajao potrošače i tokom godina postao je sinonim za ekonomičnost i efikasnost. Izraz “dovoljna je samo jedna kap” sada oslikava Fairy-jeve inovacije, a ujedno predstavlja i značajnu vrednost za potrošača. Štaviše, u trenutnoj situaciji, pouzdanost postaje ključna stavka svakog potrošača koji se okreću onim brendovima u koje imaju najviše poverenja. Zaposleni u kompaniji P&G, našli su se na čelu ove nove stvarnosti. Stoga je veliki deo naših inovativnih aktivnosti i novih proizvoda predstavljen tržištu uravo sa ciljem zadovoljenja potreba potrošača za superiornim rešenjima. Fairy je, naravno, deo ovoga predstavljanjem novog Fairy Extra +.

Naše istraživanje o navikama potrošača je pokazalo da u trenucima kada izgaranje postaje naša svakodnevnica, jedan od načina za ublažavanje anksioznosti i umirivanje uma su kuvanje i pravljenje testa. Kombinacija navedenog, sa novim trendom navika potrošača da se odmah očisti zaprljano posuđe, podstakla nas je da ponudimo inovaciju potrošačima u Srbiji. Našu najbolju formulu Fairy Extra +. Proizvod dizajniran da pruži brzo i lako čišćenje posuđa ostavljajući našim potrošačima više vremena za stvari koje su im važne uz brzo vraćanje reda u kuhinji.

Naše inovacije se ovde ne zaustavljaju. Uz rastući značaj zaštite životne sredine za nas, kompanija P&G koristi metod “Analize životnog ciklusa” svojih proizvoda - od sirovina, preko proizvodnje do odlaganja – kako bismo za svaki proizvod utvrdili fazu u kojoj se stvara negativan uticaj na životnu sredinu i fokusirali se na njeno smanjenje. Na primeru Fairy-ja utvrdili smo da se 90% ekološkog otiska stvara prilikom korišćenja vode i energije za pranje sudova. Dakle, tehnologija, inovacije i komunikacija treba da budu fokusirane na odgovornu potrošnju kod kuće. Fairy za ručno pranje osigurava čistoću posuđa i u hladnoj vodi, čime smanjuje potrošnju energije. Istovremeno, Fairy Platinum Plus, kapsule za mašinsko pranje, efikasno čiste masnoću i u brzim programima pranja, pri čemu posuđe nije potrebno ispirati pre nego što se stavi u mašinu za posuđe, čime se štedi voda prilikom svakog pranja. Iako ove aktivnosti deluju kao male, ukoliko ih svi usvojimo imaćemo veći pozitivan uticaj na životnu sredinu.

Navike u kupovini su se, takođe, prilično promenile. Kako ste reagovali na ovu promenu?

Navike u kupovini su se zaista promenile usled pandemije, od mera zaštite u samim prodavnicama, korišćenja većih korpi za kupovinu usled manje učestalosti odlaska u prodavnice, do rasta e-trgovine. Svi smo morali odmah da usvojimo ove promene, a sve to bez uticaja na iskustvo potrošača prilikom kupovine. U svakoj tački prodaje (bilo online ili fizički u prodavnici), tražili smo najbolju uslugu i najbolju vrednost za potrošača. Udružili smo se sa trgovcima kako bismo istakli inovacije proizovda, njihove prednosti na policama ili putem ogovarajućih promocija.

Prilagodili smo svoje predstavljanje novim uslovima i novim navikama u kupovini. Fairy-jevu inovaciju smo učinili dostupnom od najmanje do najveće prodavnice, a internet sadržaje prilagodili kako bi bili korisni našim potrošačima, nudeći na primer recepte za porodične trpeze ili brze obroke.

Nastavićemo da razvijamo ovu kategoriju proizvoda sa fokusom na inovacijama u okviru pravih vrednosti, sa snažnim komunikacionim planovima unutar i izvan prodavnica, pri čemu je uvek osnovni zahtev, savršena usluga potrošačima.

-