IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
25.02.2021.

DOP

Nestlé istraživanje: Spoljašnji i unutrašnji pritisci najveći problem roditelja širom sveta

Roditeljski indeks je jedinstvena nova alatka koja meri „lakoću roditeljstva“ širom sveta i inspirisana je idejom da, iako je roditeljstvo predivno iskustvo koje menja život, nije lako. Roditeljski indeks, prva edicija 2021, koji je naručio Nestlé je prvo istraživanje sprovedeno na ovu temu, u okviru Nestlé roditeljske inicijative. Cilj je stvaranje novog uvida u načine na koje se roditelji bore sa izazovima odgajanja deteta i olakšavanje života roditelja.

Prvo istraživanje koje analizira iskustva roditelja na globalnom nivou – sprovedeno od strane vodeće agencije za istraživanja, Kantar – pokazuje da su pritisci društva i pritisci koji sebi stvaraju roditelji najveći univerzalni problem sa kojim se 60% roditelja širom sveta susreće.

Istraživanje je obuhvatilo više od 8.000 roditelja iz 16 zemalja, sa četiri kontinenta, koji su govorili o svojim roditeljiskim iskustvima, u cilju boljeg međusobnog razumevanja i pomoći svim roditeljima u odgoju zdravije i srećnije dece. Podaci su predstavljeni na osnovu reprezentativnog uzorka porodica različitih veličina, kultura i socio-ekonomskog statusa, a zajednička stvar je da svi imaju dete starosti od 0 do 12 meseci.

Indeks rangira zemlje po tome kako roditelji ocenjuju „lakoću roditeljstva“ u toj zemlji i predstavlja ključne faktore koji utiču na to. Identifikovano je ukupno 11 univerzalnih faktora, od kojih se osam oslanja na podatke iz istraživanja, a tri na eksterne socio-ekonomske podatke. Različiti faktori se percipiraju drugačije, zavisno od zemlje u kojoj roditelji žive, a zaključak je da ne postoji savršeno mesto za roditeljstvo.

Iako su faktori univerzalni, razlikuje se način na koji su ih ispitanici doživeli. Bez obzira na to gde roditelji žive, spoljni i unutrašnji pritisci imaju najbitniji uticaj i predstavljaju najveći problem sa kojim se roditelji suočavaju.

Istraživanje pokazuje da 74% roditelja ima fleksibilno radno vreme kako bi mogli da se posvete svom detetu. Oni kojima je ovakvo radno vreme omogućeno smatraju da im je lakše da se snađu u roditeljskoj ulozi.

Pritisak može biti unutrašnji – u slučajevima kada roditelji sebi postavljaju previsoke standarde i često smatraju da su nespremni za stvarnost roditeljstva, što dovodi do povećanog broja kompromisa. Znatno jači utisak na roditelje ostavlja spoljni pritisak, na koji roditelji imaju malo uticaja, a mogu imati izuzetno negativan uticaj na dinamiku porodice.

Roditeljski indeks, prva edicija 2021, istraživanje koje je naručio Nestlé, otkriva pet univerzalnih pritisaka na roditelje:

  1. Saveti „sa strane“, odnosno saveti koje roditelji dobijaju bez ikakvog povoda;
  2. Sramljenje roditelja i uloga društvenih mreža;
  3. Osećaj usamljenosti u hiper-povezanom svetu;
  4. Krivica roditeljstva, odnosno kada roditelji krive sebe zbog svojih sposobnosti;
  5. Šok roditeljstva, odnosno nespremnost roditelja da se suoče sa novom stvarnošću.

Švedska je najbolje rangirana zemlja u istraživanju, gde roditelji imaju najlakše iskustvo. Sa indeksnim skorom od 75/100 koji beleže švedski roditelji znači da oni većinu faktora doživljavaju u pozitivnom svetlu. Na drugom mestu je Čile sa skorom 58/100, a na trećem Nemačka sa 56/100.

Istraživanje pokazuje da se roditelji u Kini suočavaju sa najvećim brojem izazova (indeks 39/100), ispred je Brazil (40/100), a zatim Filipini (43/100). Ovakav skor ne sugeriše da je okolina za roditelje u ovim zemljama teška po svakom faktoru. Na primer, roditelji u Kini su izuzetno zadovoljni načinom podele roditeljskih uloga.

Roditelji u istraživanju ističu da su finansijska otpornost (16,7% ispitanika) i podrška u poslovnom životu (15,6%) neki od faktora koji značajno utiču na roditeljsko iskustvo. Istraživanje pokazuje da 74% roditelja ima fleksibilno radno vreme kako bi mogli da se posvete svom detetu. Oni kojima je ovakvo radno vreme omogućeno smatraju da im je lakše da se snađu u roditeljskoj ulozi.

Ključni podaci u svetu:

  • 62% ispitanika se slaže da su očevi aktivniji i angažovaniji u nezi deteta nego prethodne generacije, a samo 49% ispitanika se slaže da se obaveze podjednako dele između roditelja;
  • 32% ispitanih roditelja kaže da se oseća izolovano i usamljeno u svetu koji je hiper-povezan iako sa ostalim članovima porodice mogu nesmetano da pričaju porukama;
  • Globalno, 25% ispitanika kaže da su prošli kroz post-porođajnu depresiju;
  • Skoro trećina (31%) ispitanika kaže da je bila nespremna za sve izazove koje donosi roditeljstvo;
  • Roditelji savete o zdravlju i dobrobiti deteta uglavnom traže od zdravstvenih radnika (66%), od svojih majki i drugih članova porodice (62%) i od svojih partnera (44%). Dodatno, 73% ispitanih roditelja kaže da su imali pristup informacijama koje su im pomogle da donesu prave odluke o razvoju i dobrobiti svog deteta.

Aktuelna pandemija imala je mali, ali pozitivan uticaj na način na koji se roditelji osećaju u svojim ulogama, jer su osetili veću međusobnu podršku, pojačanu socijalnu koheziju i veći osećaj pripadnosti. Roditelji su takođe osetili manje pritiska po pitanju toga kako da odgajaju svoju decu tokom pandemije. U SAD, Kini i Španiji, roditelji kažu da su osetili jaču finansijsku otpornost i manje troškova za negu deteta.

Kao svetski lider u prehrani dece i sa više od 150 godina iskustva, stručnost i strast kompanije Nestlé ima za cilj da napravi pozitivnu razliku porodicama širom sveta, koja nije ograničena samo na rešenja i savete za prehranu. Slušajući i razumevajući iskustva roditelja, Nestlé želi da roditeljima da glas i pomogne im da se izbore sa pritiscima sa kojima se suočavaju svakodnevno, jer bi sve majke i očevi trebalo da budu informisani, poštovani i da imaju podršku za izbore koje prave za sebe i svoju decu. Kako bi se napravila istinska razlika za roditelje, neophodan je zajednički napor, stoga Nestlé poziva sve one koji dele ista uverenja da se pridruže u formiranju novog dijaloga koji će olakšati put roditeljstva u današnjem vremenu.

Švedska je najbolje rangirana zemlja u istraživanju, gde roditelji imaju najlakše iskustvo.

Ceo izveštaj dostupan je na ovom linku.

Nestlé roditeljska inicijativa – Zajedno olakšavamo živote roditelja
Roditeljski indeks pruža novi okvir za razumevanje roditeljstva širom sveta. Prvo istraživanje objavljeno je 2021. godine i naručila ga je kompanija Nestlé u svojoj želji da podrži porodice tokom prvih 1.000 dana roditeljstva – od začeća do detetove druge godine kroz Nestlé roditeljsku inicijativu. Roditeljski indeks zasniva se na podacima iz istraživanja koje je sprovela agencija Kantar od 14. januara do 27. februara 2020. godine. Predstavljen je reprezentativni uzorak roditelja sa decom od 0 do 12 meseci iz 16 zemalja. U prvom talasu istraživanja učestvovalo je 8.045 roditelja (500 po zemlji iz 16 zemalja). U drugom talasu učestvovalo je 900 ispitanika (po 300 iz SAD, Kine i Španije) u cilju utvrđivanja uticaja pandemije na indeks.

Izvor: InStore
Iluszracija: Nestlé

-