IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
29.07.2019.

ŠVAJCARSKA

Nestlé objavio polugodišnje rezultate za 2019.

Najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, predstavila je poslovne rezultate za prvih šest meseci ove godine...

Organski rast u posmatranom periodu iznosio je 3,6 odsto, sa nastavkom snažnog stvarnog unutrašnjeg rasta (Real Internal Growth, RIG) od 2,6 odsto, kao i cenom od 1 odsto. Povećan rast predvodile su Sjedinjene Države i Brazil.

Ukupna zabeležena prodaja kompanije porasla je za 3,5 odsto, na 45,5 milijardi švajcarskih franaka, u poređenju sa istim vremenskim periodom prošle godine kada je iznosila 43,9 milijardi. Neto akvizicije imale su pozitivan uticaj od 1,1 odsto, a kursna razlika smanjila je prodaju za 1,2 odsto, saopštili su iz kompanije.

Kako su dodali, operativni profit porastao je za 10,1 odsto, na 7,8 milijardi švajcarskih franaka. Neto marža operativnog profita (UTOP) dostigla je 17,1 odsto, što je povećanje od više od 100 baznih poena. Marža operativnog profita (TOP) povećala se za 90 baznih poena, na 15,5 odsto.

Osnovna zarada po akciji povećala se za 15,7 odsto u konstantnoj valuti i za 14,6 odsto na osnovu dostavljenih podataka, na 2,13 švajcarskih franaka. Dobit po akciji smanjila se za 12,3 odsto, na 1,68 švajcarskih franaka na osnovu dostavljenih podataka, kako je prethodna godina imala koristi zbog gašenja konditorske delatnosti u Sjedinjenim Državama.

U zoni poslovanja koja obuhvata Evropu, Srednji istok i Severnu Afriku (EMENA), postignut je organski rast od 2,4 odsto, RIG od 3,7 odsto i negativan rast od -1,3 odsto u ceni. U Zapadnoj Evropi RIG je posebno jak, donekle ublažen zbog negativnog rasta cena. Centralna i Istočna Evropa održale su srednje jednocifrene vrednosti organskog rasta, uglavnom zahvaljujući RIG-u, dok su cene takođe zabeležile pozitivan trend.

Slobodan novčani tok porastao je za 40,4 odsto, na 4,1 milijardu švajcarskih franaka.

Upravljanje portfoliom napreduje po planu. Očekuje se da prodaja Nestlé Skin Health bude završena u drugoj polovini 2019, po dogovorenoj ceni od 10,2 milijarde švajcarskih franaka. Strateška analiza poslovanja Herta biznisa konzerviranja mesa je u toku, i očekivano je da će se završiti krajem 2019. godine.

Potvrđene su upravljačke smernice za 2019. godinu. Očekuje se organski rast prodaje od oko 3,5 odsto i NETO maržu operativnog profita za celu godinu na ili iznad cifre od 17,5 odsto, kao i porast efikasnosti kapitala i osnovne zarade po akciji u konstantnoj valuti.

U svim kategorijama proizvoda zabeležen je pozitivan rast. Ovome su najviše doprinele Purina PetCare, kafa i hrana za odojčad. Kafa se vratila na središnji jednocifreni rast u drugoj četvrtini godine, sa poboljšanim Nespresso i NESCAFÉ momentumom u svim zonama. Lansiranje Starbaks proizvoda na 14 tržišta naišlo je na veliku potražnju, a širenje na nova tržišta očekuje se u drugoj polovini godine.

Neto akvizicije povećale su prodaju za 1,1, odsto. Akvizicija Starbaks licence i Atrium Innovations-a imali su manji efekat zbog prodaja, najviše, Gerber Life Insurance-a. Kursna razlika imala je negativan uticaj od 1,2 odsto. Ukupna zabeležena prodaja porasla je za 3,5 odsto na 45,5 milijardi švajcarskih franaka.

Mark Schneider (Mark Šnajder), generalni direktor kompanije Nestlé, ističe: Ohrabreni smo rezultatima koje smo postigli u prvoj polovini godine, kao i time što smo napravili dodatne korake ka našim finansijskim ciljevima za 2020. godinu. Disciplinovana izvršenja i brze inovacije doprinele su poboljšanom organskom rastu i profitabilnosti. Naš napredak široko je zasnovan, a Sjedinjene Države, kao naše najveće tržište, postižu posebno dobre rezultate. U svim kategorijama, povećana ulaganja u brendova i inovaciju su se očigledno isplatila, što se pokazuje u trenutno izuzetno snažnom PetCare segmentu, kao i u povratku na središnji jednocifreni rast u kategoriji kafe. Lansiranje Starbaks proizvoda za sada se pokazalo kao veliki uspeh, a planiramo i dalju geografsku ekspanziju i inovacije, kako bismo ovu jedinstvenu priliku što više iskoristili. Aktivnom ulogom u upravljanju portfolijem nastavićemo da fokusiramo strateški pravac, i pozicioniramo kompaniju među atraktivnim biznisima sa velikim rastom. Naš model stvaranja vrednosti očigledno pruža očekivane rezultate, i podržaće održiv i profitabilan rast.

-