IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
31.07.2020.

PORTUGAL

Profit Jeronimo Martinsa niži za 30%

Prema Jeronimu Martinsu, pandemija je navela neke potrošače da smanje učestalost kupovina i daju veću prednost prodavnicama sa više prostora i manje kupaca.

Pandemija COVID-19 snažno je uticala na performanse portugalske maloprodajne grupe Jeronimo Martins u prvom polugodištu, pri čemu je profit u istom periodu opao za 36,2%, na 104 miliona evra.

Konsolidovana prodaja u prvom polugodištu porasla je 4,6%, na 9,3 milijarde evra, ali je u drugom tromesečju opala za 1,3%, na 4,6 milijardi EUR.

Grupna EBITDA je pala za 4,9% na 635 miliona evra, zbog povećanja operativnih troškova i mera u cilju zaštite od virusa.

Učinak po regionima

U Poljskoj, Biedronka je ostvarila rast od 7,8% u prvoj polovini godine, na 6,5 milijardi EUR, a rast od 3,4% u drugom kvartalu, na 3,2 milijarde EUR. U periodu od šest meseci, baner je otvorio 32 nove prodavnice (29% neto dodatka) i renovirao 71 postojeću prodavnicu.

Na svom domaćem tržištu, u Portugalu, prodaja kompanije Pingo Doce pala je za 2,9% na 1,83 milijarde evra u prvom polugodištu, a za 8,8% na 902 miliona evra u drugom kvartalu. U uporednom periodu, baner supermarketa otvorio je tri nove prodavnice i renovirao šest postojećih prodajnih mesta.

U Kolumbiji, lokalni lanac supermarketa Ara zabilježio je rast prodaje od 33,4%, na 423 miliona evra (+ 16,7% u kvartalu na 188 miliona evra), otvorivši od januara 23 prodavnice (15% neto dodataka).

Kupovne navike

Prema Jeronimu Martinsu, pandemija je navela neke potrošače da smanje učestalost kupovina i daju veću prednost prodavnicama sa više prostora i manje kupaca.

Grupa je posebno optimistična u pogledu kompanije Biedronka, koja se "brzo prilagodila tržišnim okolnostima, stvarajući vrlo atraktivne mogućnosti kao način da ojača svoju relevantnost za potrošača i svoju konkurentnu poziciju", ističu u kompaniji.

Grupa procenjuje da su direktni troškovi izazvani pandemijom dostigli 29 miliona evra.

Jeronimo Martins je u tom periodu uložio 142 miliona evra osnovnih sredstava (capex), pri čemu je Poljska iskoristila 43% tog iznosa.

Izvor: European Supermarket Magazine

-