IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
21.01.2019.

SVET

Proizvođači robe široke potrošnje "u lovu" na kupce pretplatnike

Veliki proizvođači robe široke potrošnje Unilever, Procter&Gamble i Nestle, u nastojanju da privuku potrošače koji žele da im se hrana i potrepštine za domaćinstvo dostavljaju na kućni prag, pokreću nove internet pretplatničke usluge koje im obećavaju stabilne prihode i niže troškove isporuke...

Kompanija Nestle, čija Nespresso kafa već ima značajno pretplatničko poslovanje, nedavno je pokrenula program pretplate za nutritivna pića u Japanu i proširila ReadyRefresh, internetu uslugu za dostavu vode u boci u SAD-u.

Takođe, kompanija želi da proširi Tails.com, pretplatničku uslugu za isporuku hrane za kućne ljubimce iz Britanije na kontinentalnu Evropu, pri čemu već testira uslugu u Francuskoj za moguće lansiranje ove godine.

Unilever će uskoro, nakon testiranja, pokrenuti pretplatu na svoj brend Skinsei u SAD-u, nudeći „presonalizovanu” negu kože. Već je proširio svoju uslugu pretplate na brijače Dollar Shave Club te uključio u ponudu kolonjsku vodu i ulje za bradu u 2018. godini, nakon paste za zube u 2017.

U međuvremenu, Procter&Gamble, proširio je svoju pretplatničku uslugu Gillette on Demand u Kanadi. Pretplatnici mogu da pošalju poruku kad su spremni za sledeću pošiljku.

Direktna prodaja omogućuje proizvođačima da zaobiđu trgovce, što im obezbeđuje veću dobit i kontrolu nad cenama, promocijom i komercijalizacijom proizvoda. To im pomaže u slučajevima kada on line trgovci poput Amazona i trgovački lanci kao Sainsbury zahtevaju od proizvođača robe široke potrošnje popuste i povećavanje resursa za sopstvene robne marke.

Divovima potrošne robe takva pretplatnička prodaja garantuje veće prihode, sticanje boljeg uvida u navike njihovih potrošača, a može im i pojeftiniti isporuku robe.

Amazon od 2006. godine korisnicima svog programa 'Pretplati se i uštedi' nudi 15 posto popusta kod prijave obnavljajuće isporuke potrepština za domaćinstvo. U međuvremenu, taj posao je u Amazonu dostigao vrednosti koje se mere u milijardama dolara.

Pretplate predstavljaju oko 10 posto ukupne internet prodaje u SAD-u i više od jedan posto ukupne maloprodaje, izjavio je Burt Flickinger, izvršni direktor konsultantske komanije za potrošače Strategic Resources Group.

On je dodao da su pretplate najunosniji deo prodaje, rastu više od 17 posto godišnje i nadmašuju ukupnu internet prodaju, koja raste po stopi većoj od 12 posto. Prema njegovim rečima, pretplatnička prodaja mogla bi da premaši 10 posto američkog maloprodajnog tržišta u pet godina i 15 posto u idućih 10 godina.

Izvor: HINA/Agrobiz
Foto: brandsvietnam.com

-