IN STORE  in your country  
SRBIJA
Svet
01.04.2019.

ČEŠKA

Rast prihoda Kofole u 2018.

Prihodi grupacije u 2018. godini veći su za 2,2% u odnosu na 2017. godinu, EBITDA je povećana za 6,4%, a EBIT za 15,3%...

Prodaja je porasla u Češkoj, Slovačkoj i Adriatic regionu. Kofolin pozitivan ekonomski rezultat zadržao se uprkos vrlo teškom stanju na poljskom tržištu, gde je donedavno Kofola poslovala s kompanijom Hoop Polska. Tu je kompaniju Kofola prodala u martu 2019. godine, a ostaće prisutna na poljskom tržištu zahvaljujući kompaniji Premium Rosa, proizvođaču voćnih i biljnih sokova.

Prodaja grupacije, isključujući brojke Hoop Polske, porasla je za 7,2% u odnosu na isti period prošle godine (bez nedavne akvizicije za 4,1%). Povećanje EBITDA-e podstaknuto je vrlo pozitivnim rezultatom u Češkoj Republici koji je uglavnom rezultat povećanog obima prodaje i nižih cena šećera. Za rast su većinom zaslužni Kofola, Vinea, Rajec i Rauch. Prihodi na češkom i slovačkom tržištu porasli su za 7,3% u odnosu na prošlu godinu (bez nedavne akvizicije za 4,3%), a naročito dobar učinak ostvaren je u HoReCa i impulsnim prodajnim segmentima.

Zadovoljstvo nam je da objavimo da smo produžili ekskluzivni ugovor za češko-slovačko tržište s Rauchom za još pet godina, kazao je Daniel Buryš, predsednik Uprave Kofole za Češku i Slovačku.

Značajno su porasli i prihodi u segmentu zdrave hrane. Neto prodaja za celu kompaniju UGO Trade, isključujući prodaju u franšiznom segmentu, ali uključujući prodaju flaširanih svežih sokova i pakovanih salata, dostigla je 452 milijuna CZK na godišnjem nivou.

I Adratic region nas je obradovao 2018. godine. Grupacija je zabeležila rast od 2,6% u Sloveniji i Hrvatskoj, s porastom prodaje u obe zemlje. U regionu su potrošači kupovali uglavnom Radensku, koja će ove godine proslaviti 150 godina postojanja, a značajan doprinos su ostvarili i prihodi od proizvodnje i distribucije Pepsija.

Vreme nas je odlično poslužilo, a potražnja za zdravijom hranom s većom dodatnom vrednošću ide nam u prilog. Zadovoljstvo nam je videti da su brendovi Premium Rosa, Titbit i LEROS popularni među proizvođačima i da su doprineli sa gotovo 300 miliona CZK prihoda u 2018. To pokazuje da je naša projekcija potražnje, koju smo napravili pre nekoliko godina, bila tačna. U isto vreme, veoma nam je drago što smo uspeli da ostavimo poljsku kompaniju Hoop Polska u dobrim rukama. To nam je omogućilo da uložimo vreme i usmerimo energiju u rastuća tržišta i aktivnosti u kojima smo dobri i koje želimo da razvijamo, zaključio je Jannis Samaras, predsednik Uprave grupacije Kofola.

Na osnovu odličnih rezultata u 2018, Upravni odbor Kofole predložiće dioničarima isplatu dividende od 300 miliona CZK.

Izvor: esmmagazine.com
Foto: vecernji.hr

-