IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
05.03.2020.

Kućna hemija i kućne potrepštine – pregled TV oglašavanja

Kućna hemija: Blistav dom na malim ekranima - Nielsen Audience Measurment

Kućna hemija i kućne potrepštine predstavljaju 9. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja na koji otpada 3,2% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda, od oktobra 2018. godine zaključno sa septembrom 2019. godine

Izvor: Nielsen Audience Measurement

Nielsen Audience Measurement se bavi merenjem TV auditorijuma putem najsavremenije metodologije koja podrazumeva primenu elektronskih merača gledanosti, piplmetara. Podaci su produkovani na dnevnom nivou i bazirani su na panelu od 880 domaćinstva sa oko 2.700 pojedinaca koji je reprezentativan za kompletnu populaciju Srbije bez Kosova, starosti četiri godine i više.

U dinamičnom okruženju kakvo je TV tržište, nezavisni, pouzdani i transparentni podaci o gledanosti su preduslov za uspešno poslovanje svih učesnika tržišne utakmice. Iz tog razloga, misija naše kompanije je uspostavljanje jedinstvenog sistema za merenje TV auditorijuma koji podjednako koriste TV stanice, medijske agencije i oglašavači u svom svakodnevnom poslovanju, a koji je baziran upravo na pouzdanim, nezavisnim i transparentnim podacima o gledanosti. Tome doprinosi činjenica da smo deo multinacionalne kompanije koja se bavi merenjem preko 40% svetskog TV auditorijuma, kao i skoro dve decenije iskustva u elektronskom merenju auditorijuma na srpskom tržištu.

Pregled TV oglašavanja kućne hemije i kućnih potrepština, kojim se bavimo u ovom broju, zasnovan je na EqGRP, kao merilu ulaganja u TV oglašavanje baziranom na ostvarenim GRP (Gross Rating Point) svedenim na 30” spot radi uporedivosti kampanja različitih dužina spotova. Podaci se odnose na total populaciju Srbije starosti 4+, kao i aktivnosti oglašavača i brendova Kućne hemije i kućnih potrepština na TV kanalima sa nacionalnom pokrivenošću u periodu od 12 meseci, od oktobra 2018. godine zaključno sa septembrom 2019. godine. U obzir su uzeti podaci o ostvarenim EqGRP tokom gledanosti uživo i u odloženom režimu gledanja u okviru 7 dana od emitovanja kampanja na analiziranim TV stanicama.

Kućna hemija i kućne potrepštine predstavljaju 9. sektor proizvoda što se tiče aktivnosti TV oglašavanja na koji otpada 3,2% udela u ukupnom TV oglašavanju tokom analiziranog perioda. U okviru navedenog sektora, primat drže kategorije Pranje i održavanje rublja i posuđa sa 59,4% udela u sektoru, zatim sledi Papirna galanterija 19,3% i Hemijska sredstva za kućnu higijenu sa 16% udela u sektoru, dok se Sitne kućne potrepštine nalaze na četvrtoj poziciji sa 5,3% udela u oglašavanju Kućne hemije i kućnih potrepština na srpskom tržištu tokom analiziranih 12 meseci.

Detaljniji presek kroz samu kategoriju Kućne hemije i kućnih potrepština, ukazuje na to da 19,7% udela u kategoriji otpada na TV oglašavanje klase Deterdženti za veš, tečni i gelasti, 19,3% na oglašavanje klase Toaletni papir, 13,2% na oglašavanje klase Omekšivači, zatim 8,7% na oglašavanje klase Sredstva za mašinsko pranje posuđa. Za navedenim klasama sa 7% sledi klasa Deterdženti za veš - praškasti. Ostale klase i njihov udeo u okviru TV oglašavanja kućne hemije i potrepština su prikazane na sledećem grafikonu.

Primat u TV oglašavanju Kućne hemije i kućnih potrepština pripada holding kompaniji Procter&Gamble sa udelom od 24,8% ostvarenih EqGRP u okviru kategorije. Na drugom mestu po oglašavanju je kompanija Drenik sa 17% udela u kategoriji. Na trećem mestu po oglašavanju se nalazi Henkel sa 13,1% udela u kategoriji. Zatim sledi Reckitt Benckiser sa 12,4%, Unilever sa 9,3%, dok preostalih 23,5% udela u TV oglašavanju u okviru navedene kategorije otpada na sledeće oglašavače: Ficosota, Beohemija, Irkom itd.

Od top pet brendova u okviru sektora Kućne hemije i kućnih potrepština, na prvom mestu se izdvaja brend iz kategorije papirne galanterije Perfex sa 17% udela u TV oglašavanju analiziranog sektora na srpskom tržištu, za kojim slede brendovi Fairy sa 7,4%, Ariel sa 7,1%, Finish sa 6,9% i Domestos sa 5% udela.
U okviru sektora Kućne hemije i kućnih potrepština oglašavači su najveći deo ulaganja u TV oglašavanje usmerili na proizvode koji pripadaju klasi Deterdženata za pranje veša, tečni i gelasti. Što se brendova tiče, najaktivniji brend je Perfex sa svojom širokom paletom proizvoda.

-