IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
09.06.2021.

Panel domaćinstava

GfK: Kupovina prerađevina od mesa za potrošnju u domaćinstvima

Više od 30% količina viršli kupljeno je na promocijama i na akcijama, a učešće trgovačkih marki u ovoj kategoriji je prilično veliko i u analiziranom periodu iznosilo je čak 35%... Učešće promocija i trgovačkih marki kod kobasica je, kao i u slučaju viršli, znatno veće nego kada posmatramo prosek za FMCG tržište

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina prerađevina od mesa u Srbiji, u periodu od septembra 2020. do januara 2021. godine. Analizom su obuhvaćene kategorije viršli i kobasica za pečenje/prženje (kao što su grill/roštiljska, kranjska, srpska, tanka, bavarska itd.)

Tokom posmatranog petomesečnog perioda, viršle je kupilo 70% domaćinstava u Srbiji bar jednom, a u proseku četir puta. Oko 20% ukupnih kupljenih količina su bile viršle “na meru” dok su pakovani proizvodi činili oko 80% potrošnje domaćinstava. Među njima, pet vodećih brendova generisalo je 16% količinskog učešća na tržištu. Ovi brendovi su, abecednim redosledom: AIA Frankfurt, Baroni, Dobro, Neoplanta Moja i Wudy.

Više od 30% količina kategorije kupljeno je na promocijama i akcijama, a učešće trgovačkih marki u ovoj kategoriji je prilično veliko i u analiziranom periodu iznosilo je čak 35%.

Viršle su najviše kupovane u diskontnim lancima, minimarketima i supermarketima – ova tri formata u zbiru generišu skoro 2/3 ukupne količinske potrošnje kategorije.

Kao marka sa najvećom lojalnošću kupaca u kategoriji viršli izdvojio se PL Baroni, a Lidl kao trgovački lanac sa najvećem lojalnošću u kategoriji.
Kobasice je u istom periodu kupilo nešto manje domaćinstava nego viršle – oko 55%, i to u proseku oko tri puta tokom posmatranih pet meseci. Međutim, udeo rinfuzne robe je u ovoj kategoriji znatno veći i iznosi čak ¾ ukupnih količina. Uzevši ovo u obzir, razumljivo je da četiri vodeća brenda pakovanih kobasica čini tek 13% količina kategorije, i ti brendovi su (abecednim redosledom): Carnex, Pikok, Topola i Zlatiborac.

Učešće promocija i trgovačkih marki kod kobasica je, kao i u slučaju viršli, znatno veće nego kada posmatramo prosek za FMCG tržište.
Kobasice se, u najvećoj meri, kupuju u mesarama, koje zauzimaju više od 30% količinskog učešća u kategoriji, a za njima slede supermarketi i tradicionalne prodavnice sa po 18%. Minimarketi imaju učešće od 16% dok je udeo diskontnih lanaca i hipermarketa ispod 10%.

Brend sa najvećom lojalnošću među kupcima kobasica je Carnex, dok je lanac kome su kupci ove kategorije bili najlojalniji u posmatranom periodu bio Maxi.

-

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu od 2004. do 2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

-

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 10.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.
-