IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
10.11.2020.

Panel domaćinstava GFK

GfK: Kupovina proizvoda za negu kože, toaletnih sapuna, šampona i kupki

Učešće promocija u kategoriji iznosi 24% ukupne potrošnje na ove proizvode. Prisustvo trgovačkih marki baby i dečijih proizvoda ogleda se u njihovom učešću od 9% u ukupnoj vrednosti potrošnje na kategoriju

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina kozmetičkih proizvoda za decu i bebe, u domaćinstvima u Srbiji u periodu od oktobra 2019. do maja 2020. godine. Analizom su obuhvaćene kategorije proizvoda za negu kože, toaletnih sapuna, šampona za kosu i kupki.

Proizvode iz posmatrane kategorije je tokom osmomesečnog perioda bar jednom kupilo 59% domaćinstava u Srbiji, uz prosečnu učestalost od pet kupovina tokom celog perioda. U odnosu na isti period prethodne godine zabeležen je i rast penetracije (ukupnog broja kupaca) kategorije, i rast prosečne učestalosti (frekvencije) kupovine, najviše usled povećane potrošnje domaćinstava izazvane COVID-19 krizom.
Analizom Panela domaćinstava u Srbiji je obuhvaćeno oko 100 brendova i trgovačkih marki kozmetičkih proizvoda za decu i bebe. Među njima, pet vodećih zauzima 47% vrednosnog tržišnog učešća u kategoriji. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Becutan, Dečiji Sapun, Johnson’s, Kosili i Originalna Pavlovićeva Mast.

Proizvodi za ličnu higijenu i negu dece i beba se najviše kupuju u drogerijama, koje generišu 26% vrednosti kategorije, praćene supermarketima i tradicionalnim prodavnicama, koje zauzimaju po 18% učešća, dok 12% vrednosti kategorije dolazi iz minimarketa, a 11% iz najvećih maloprodajnih prodajnih formata.

Učešće promocija u kategoriji iznosi 24% ukupne potrošnje na ove proizvode. Prisustvo trgovačkih marki baby i dečijih proizvoda ogleda se u njihovom učešću od 9% u ukupnoj vrednosti potrošnje na kategoriju.

Lojalnost vodećem brendu u kategoriji u posmatranom periodu iznosila je 31%, što znači da su kupci ovog brenda u proseku na njega trošili 31% od svoje ukupne potrošnje na kategoriju. Kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca izdvojio se brend Originalna Pavlovićeva Mast, dok je lanac sa najvećom lojalnošću kupaca u kategoriji baby & dečije kozmetike u analiziranom periodu bio dm.

***

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regiji neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu 2004-2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

***

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13,000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.
-