IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
26.08.2019.

TESTENINE

GfK: Potrošnja testenina i pirinča u domaćinstvima u Srbiji

U periodu od septembra 2018. do aprila 2019, 27% količina testenina domaćinstva su kupila na promociji, dok je čak 29% ukupnih količina nosilo oznaku neke od trgovačkih marki.

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je potrošnja testenina i pirinča među domaćinstvima u Srbiji, u periodu od septembra 2018. do aprila 2019. godine.

Analizom Panela domaćinstava u Srbiji je obuhvaćeno više od 120 proizvođača testenina, sa ukupno oko 140 brendova ovog proizvoda. Među njima, pet vodećih zauzima više od polovine količinskog učešća u kategoriji. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Danubius, Grano Doro, Panona, Sentella i Tiradell.

Testenine se najviše kupuju u mini-marketima i supermarketima (29% i 27% količinskog učešća), dok 16% količina u domaćinstvima bude kupljeno u tradicionalnim prodavnicama a 11% u najvećim trgovačkim formatima.

U posmatranom periodu, 27% količina testenina domaćinstva su kupila na promociji, dok je čak 29% ukupnih količina nosilo oznaku neke od trgovačkih marki. Oko 60% količinskog učešća u kategoriji čine „kratke“ testenine, kao što su makaroni, pene, fusili i sl. Ostatak kategorije obuhvata „duge“ testenine kao što su špagete, ali i testenine za pripremu supa.

Tržištem pirinča obuhvaćeno je više od 50 proizvođača prisutnih na domaćem tržištu, sa ukupno oko 60 brendova i trgovačkih marki ovog proizvoda. Pet vodećih brendova čini više od polovine ukupnih količina pirinča koje završe u domaćinstvima u Srbiji. Poređani abecednim redosledom, ovi brendovi su: ABC, Benlian Food, Dobro, K-Plus i Riso Scotti.

Najzastupljeniji maloprodajni format u kategoriji pirinča su supermarketi sa 30% količinskog učešća u kategoriji, a za njima slede mini-marketi sa 26% i tradicionalne prodavnice sa 22%, dok se u hipermarketima kupi oko 15% ukupnih količina pirinča u domaćinstvima.

Količinsko učešće pirinča kupljenog na promociji u posmatranom periodu iznosilo je 27%, dok trećina svih količina pirinča u domaćinstvima u Srbiji potiče od trgovačkih marki. U ukupnim količinama kategorije, integralni pirinač je zastupljen sa oko 5%.

septembar 2018 – april 2019.

Testenine

Pirinač

Penetracija u domaćinstvima

89%

67%

Prosečna frekvencija kupovine

9

3

Lojalnost brendu lideru

29%

44%

Brend s najvećom lojalnošću kupaca

Barilla

Riso Scotti

Lojalnost trgovačkim markama

31%

53%

Trgovac s najvećom lojalnošću u kategoriji

Maxi

Tempo

Objašnjenje pojmova:

Penetracija- Procenat svih domaćinstava u Srbiji koja su barem jednom u analiziranom periodu kupila neki proizvod iz posmatrane kategorije.

Frekvencija- Prosečan broj odlazaka u kupovinu u posmatranom periodu.

Lojalnost- Procentualni deo budžeta koji prosečan kupac posmatranog brenda potroši na taj brend.

Penetracija - Procenat svih domaćinstava u Srbiji koja su barem jednom u analiziranom periodu kupila neki proizvod iz posmatrane kategorije.

Frekvencija - Prosečan broj odlazaka u kupovinu u posmatranom periodu.

Lojalnost - Procentualni deo budžeta koji prosečan kupac posmatranog brenda potroši na taj brend.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adrija regiji neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu 2004-2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača

-