IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
22.07.2019.

BEZALKOHOLNA PIĆA - PANEL DOMAĆINSTAVA

GfK: TT kanal za gazirane, a supermarketi za negazirane napitke

Prosečna učestalost kupovine gaziranih pića iznosi 13 puta tokom posmatranog perioda, odnosno nešto više od dva puta mesečno... Negazirane sokove domaćinstva kupuju nešto ređe – u posmatranom šestomesečnom periodu u proseku devet puta.

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina bezalkoholnih pića među domaćinstvima u Srbiji, u periodu od avgusta 2018. do januara 2019. godine. Analizom su od gaziranih pića obuhvaćeni gazirani sokovi i energetski napici, a od negaziranih voćni sokovi i ledeni čaj.

Tržištem gaziranih pića u ovoj analizi obuhvaćeno je stotinak brendova aktivnih na tržištu u Srbiji. Među njima, pet vodećih robnih marki ima ukupno učešće na tržištu veće od 70%, kada je u pitanju kupovina za potrošnju unutar domaćinstava.

Prosečna učestalost kupovine gaziranih pića iznosi 13 puta tokom posmatranog perioda, odnosno nešto više od dva puta mesečno.

Lojalnost vodećem brendu iznosila je 39% od ukupne potrošnje na kategoriju, dok se kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca izdvaja Coca-Cola.
Devet od deset domaćinstava u Srbiji je u analiziranom vremenskom periodu bar jednom kupilo gazirane bezalkoholne napitke. Najviše su kupovani u tradicionalnim prodavnicama (31% količinskog tržišnog učešća), a zatim u minimarketima i supermarketima (25% i 24%). Među vodećim trgovinskim lancima, Shop&Go je imao najveću lojalnost kupaca u ovoj kategoriji.

Trgovačke marke su slabije zastupljene među gaziranim bezalkoholnim pićima, sa količinskim učešćem od oko 4% i lojalnošću kupaca kategorije od 9%.
Grupu negaziranih pića u ovoj analizi sačinjava takođe stotinak brendova prisutnih u kupovinama domaćinstava, od kojih pet vodećih zauzima oko polovinu ukupnog tržišta. Ove proizvode domaćinstva kupuju nešto ređe – u posmatranom šestomesečnom periodu u proseku devet puta.

Penetracija negaziranih bezalkoholnih pića u domaćinstvima iznosi oko 87% onih kojima su se proizvodi iz kategorije makar jednom našli u korpi, u odnosu na ukupan broj domaćinstava u Srbiji. Najviše se kupuju u supermarketima, čije je količinsko učešće u kategoriji 26%, a odmah za njima slede minimarketi i tradicionalne prodavnice sa po 25% učešća.

Trgovačke marke su u ovoj kategoriji znatno bolje pozicionirane, sa učešćem od bezmalo 10% i lojalnošću kupaca od skoro 20%.

O istraživanju

GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regiji neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu 2004-2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača

-