IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
28.05.2020.

U razgovoru sa brend menadžerima: Milica Dejković, Yuhor

Maksimalno smo posvećeni zadacima

Naša sagovornica, Milica Dejković, marketing menadžer junior iz Yuhora, karijeru je započela u Delta holdingu 2017, kroz program Mladi lideri. U Yuhoru je zaposlena od 2018, na poziciji brend koordinator/planera, a zatim na poziciji marketing menadžera juniora, na kojoj je i sada.

Na početku razgovora, Milica nam objašnjava da joj je bilo potrebno vreme da se adaptira na svakodnevni rad od kuće, bez kontakta uživo, pošto radni prostor i svakodnevicu u normalnim okolnostima deli sa mnogo ljudi: Međutim, period prilagođavanja je kratko trajao. Čitav tim ulaže podjednake napore i od kuće kao i iz kancelarije, maksimalno je posvećen zadacima, poslovni procesi se nesmetano odvijaju, a sve sastanke efikasno obavljamo online.

Prema njenim rečima, u trenutnoj situaciji, digitalni kanali komunikacije imaju primat, uz adaptaciju sadržaja koji se komunicira. Potrošači su, kako dodaje, više nego inače na društvenim mrežama, a ujedno se ruše barijere i smanjuje otpor ka online kupovini. Uz pojačanu kupovinu, ograničenje kretanja i stvaranja zaliha potrošača, naša aplikacija Yuhor Dućan pokazuje svoju svrsishodnost. Aplikacija predstavlja i posebno prilagođen kanal komunikacije putem koga obaveštavamo korisnike o pogodnostima maloprodajnog lanca Yuhor Dućan, delimo recepte i obaveštenja. Dodatnu vrednost joj daje mogućnost online poručivanja proizvoda, pri čemu je sada proširen asortiman, pa uz proizvode mesne prerade, korisnici sada mogu poručivati i sveže meso, kaže Milica, dodajući da se od uvođenja vanrednog stanja broj korisnika aplikacije Yuhor Dućan i porudžbina više nego udvostručio. Podjednako su zastupljene sve kategorije prerade, a značajno učešće ima sveže meso. Milica je pojasnila da potrošači robu naručuju preko pomenute aplikacije, dok je preuzimanje organizovano u Yuhor Dućanima, uz pridržavanje svih mera.

Međutim, i pored tog rasta, maloprodajni objekti su, kako kaže naša sagovornica, i sada dominantan kanal za prodaju mesnih prerađevina, ističući da potrošači imaju duboko ukorenjenu naviku da vide šta kupuju i imaju više opcija na raspolaganju. I mesto obavljanja kupovine je, kako kaže, stvar navike koja se sporo menja. Međutim, verujem da će usled krize, kojoj predviđaju nekoliko talasa, ove karakteristike pretrpeti značajne promene. Zbog toga je važno razvijati alternativne kanale prodaje i komunikacije, biti prisutan na različitim platformama, odnosno razvijati online trgovinu, poručuje Milica.

Prodaja mesnih prerađevina zabeležila je rast, još u prvim nedeljama od uvođenja vanrednog stanja

Ona smatra da veza sa potrošačem ne sme da se izgubi, ali i dodaje da poruke i kanali komunikacije moraju da se prilagode. U uslovima krize koja nas je zadesila ne smemo okrenuti leđa potrošačima, niti ih smemo zatrpavati komercijalnim porukama. Moramo pokazati zalaganje u cilju olakšavanja situacije i očuvanja dobrobiti zajednice kroz preduzimanje svih neophodnih mera predostrožnosti, kaže naša sagovornica, obrazlažući da optimističnim sadržajem izražavaju empatiju, pružaju podršku potrošačima, pravovremeno ih informišu o svim relevantnim dešavanjima.

Prema njenim rečima, prodaja mesnih prerađevina zabeležila je rast, još u prvim nedeljama od uvođenja vanrednog stanja. Podaci za nju nisu iznenađujući, s obzirom na to da je reč o osnovnim životnim namirnicama sa širokom tržišnom rasprostranjenošću. Najveći rast zabeležile su barene kobasice, i to mini program, zatim paštete i fermentisane kobasice: Sve je to posledica izmenjenog ponašanja potrošača usled ograničenja kretanja, težnje ka kraćem zadržavanju u maloprodajnom objektu i pravljenja zaliha. Potrošači se pre odlučuju za egalizovane proizvode, ili kupuju odjednom veću količinu na mesoreznici.

Ono što Milici predstavlja najveće izazove u trenutnoj situaciji su ograničeni kontakti sa porodicom i prijateljima i neizvesnost kada će ponovo moći potpuno slobodno da organizuje vreme i kretanje. Ipak, nije sve tako crno – stiču se nova znanja i iskustva, stvaraju nove navike, pa je i ovakva svakodnevica i više nego podnošljiva, zaključuje Milica.

-