IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
27.05.2020.

GFK: Kupovina trajnih kobasica i delikatesa od mesa u domaćinstvima u Srbiji

Mesne prerađevine: Prerađevine od mesa često na meniju

Maloprodajni kanal koji generiše najveći vrednosni udeo u kategoriji trajnih kobasica su supermarketi, dok su za delikatese od mesa i dalje to specijalizovane prodavnice, odnosno mesare. Ovo je potkrepljeno i podatkom da je učešće pet vodećih maloprodajnih lanaca znatno veće u kategoriji trajnih kobasica (39%) nego u kategoriji delikatesa od mesa (27%)

Autor: Dalibor Minić

U fokusu ovog istraživanja je kupovina mesnih prerađevina u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od juna 2019. do januara 2020. godine. Analizom su obuhvaćene dve kategorije prerađevina od mesa: trajne kobasice (čajna, kulen, budimska itd.) i delikatesi od mesa (dimljeni vrat, pečenica, itd.)

U posmatranom osmomesečnom periodu 85% domaćinstava u Srbiji je bar jednom kupilo trajne kobasice, dok je za delikatese od mesa penetracija u domaćinstvima iznosila 83%. U slučaju trajnih kobasica ovo predstavlja povećanje baze kupaca kategorije od 2% u odnosu na isti period godinu dana ranije, dok se u slučaju delikatesa od mesa penetracija neznatno umanjila. Pritom, u obe posmatrane kategorije zabeležen je pad prosečne učestalosti kupovine od 8% između dva analizirana perioda.

Maloprodajni kanal koji generiše najveći vrednosni udeo u kategoriji trajnih kobasica su supermarketi, dok su za delikatese od mesa i dalje to specijalizovane prodavnice, odnosno mesare. Ovo je potkrepljeno i podatkom da je učešće pet vodećih maloprodajnih lanaca znatno veće u kategoriji trajnih kobasica (39%) nego u kategoriji delikatesa od mesa (27%). Međutim, u kategoriji trajnih kobasica beleži se pad lojalnosti kupaca kod većine vodećih trgovačkih lanaca u Srbiji, što znači da njihovi kupci prebacuju deo svoje potrošnje na kategoriju u druge maloprodajne radnje.

Pored očekivanog rasta vrednosti potrošnje na trgovačke marke prerađevina od mesa, između dva posmatrana perioda zabeležen je i veći rast vrednosti kupovina ovih proizvoda na promocijama što, između ostalog, može da predstavlja upravo reakciju tržišta na ekspanziju trgovačkih marki. Lojalnost kupaca trgovačkim markama je veća u kategoriji trajnih kobasica i iznosi 28% dok kod delikatesa od mesa ona iznosi 18%.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu od 2004. do 2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.
O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.
-