IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
25.03.2020.

GfK: Kupovina šampona i balzama za kosu u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od maja do novembra 2019.

Kozmetika: Najviše se kupuju u drogerijama

Penetracija šampona za kosu u domaćinstvima u Srbiji je znatno veća nego kod balzama (kondicionera) za kosu, a pritom se baza kupaca šampona u periodu maj - novembar 2019. godine uvećala za 2% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je baza kupaca balzama ostala relativno stabilna

Autor: Dalibor Minić

Na domaćem tržištu prisutno je oko 200 različitih brendova proizvoda za negu kose. Na ovako diverzifikovanom tržištu, pet vodećih brendova ukupno zauzima tek nešto više od 30% vrednosnog učešća u kategoriji. Ovi brendovi su, abecednim redosledom: Balea, Elseve, Head & Shoulders, Palmolive i Schauma.
Proizvodi za negu kose se najviše kupuju u drogerijama, a zatim u supermarketima. Na trećem mestu po vrednosnom učešću u kategoriji su tradicionalne prodavnice, a za njima slede hipermarketi i ostali maloprodajni kanali.

Među vodećim trgovinskim lancima, najveći rast lojalnosti kupaca u kupovinama proizvoda za negu kose u posmatranom periodu u odnosu na isti period prethodne godine beleži lanac Roda (Lidl je izuzet iz analize zbog toga što nije bio prisutan na tržištu tokom celog analiziranog perioda).

Penetracija šampona za kosu u domaćinstvima u Srbiji je znatno veća nego kod balzama (kondicionera) za kosu, a pritom se baza kupaca šampona u periodu maj-novembar 2019. godine uvećala za 2% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je baza kupaca balzama ostala relativno stabilna. Sa druge strane, kategorija balzama beleži veći rast učestalosti kupovina dok je frekvencija kupovine šampona blago opala.

Lojalnost kupaca vodećim brendovima u obe kategorije iznosi nešto manje od 50% ukupne potrošnje na kategoriju, dok lojalnost trgovačkim markama iznosi za šampone 31%, a za balzame 37%. Kao brendovi sa najvećom lojalnošću kupaca izdvajaju se Head & Shoulders u kategoriji šampona i Gliss u kategoriji balzama za kosu.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adria regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002. a u BiH u periodu 2004-2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 125 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

O GfK
GfK je pouzdan izvor najznačajnijih informacija o tržištu i potrošačima, koji omogućavaju našim klijentima da donesu sveobuhvatnije odluke. Više od 13.000 eksperata u marketinškim istraživanjima kombinuje svoju strast sa 80 godina GfK iskustva u proučavanju podataka. Ovo omogućava GfK da poveže ključna globalna saznanja sa lokalnim specifičnostima u više od 100 zemalja. Koristeći inovativne tehnologije i naučni pristup, GfK pretvara obimne podatke u suštinske podatke, čime omogućava svojim klijentima da unaprede konkurentnost i obogate iskustva i izbor potrošača.

-