IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
14.09.2021.

Panel maloprodaje - Prodaja u maloprodajnim objektima u Srbiji

Nielsen RMS: Testenina najprodavanija u hipermarketima i supermarketima

Spaghetti, Fusilli, Nudle, Fidellini, Penne Rigate, Macaroni i Mafaldine su vrste paste koje se količinski najviše prodaju u Srbiji. Najveće učešće u količinskoj prodaji imaju spaghetti sa 17,5%, slede fusili sa 16,6% i penne sa 10,4% od ukupne količinske prodaje

Autor: Nielsen

Kao dodatak ili glavno jelo, za ručak ili večeru, testenina spada u kategoriju koja se vrlo često nađe u potrošačkoj korpi srpskog kupca. Kakav je trend prodaje testenine u Srbiji, kao i koja vrsta testenine ima najveće učešće u prodaji, govore podaci Nielsen panela malorodaje.

U periodu od godinu dana, od aprila 2020. do marta 2021, tržiste Srbije beleži pad vrednosne prodaje testenina od 3,7% u poređenju sa istim periodom godinu dana pre. Što se tiče volumenske prodaje, ona beleži pad od 7,9%, dok komadna ima pad od 7,7%.

Kada je reč o prodaji testenina u različitim regionima Srbije, postoje značajne varijacije. Naime, u periodu od aprila 2020. do marta 2021. godine, najveća vrednosna prodaja testenina zabeležena je u Vojvodini (35,4%). Odmah iza Vojvodine, vrednosno najviše testenine se proda u Beogradu 32,1%. S druge strane, vrednosna prodaja testenina je najmanja u zapadnoj Srbiji i iznosi 15,1%. Slična situacija je i sa količinskom prodajom. Vojvodina učestvuje sa 34,5%, Beograd sa 28,6%, jugoistočna Srbija sa 20,7%, dok zapadna Srbija ima učešće od 16,1%.

Kada je reč o kanalima prodaje, preko kojih testenine stižu do trpeze, 50,5% testenina se proda u hipermarketima ili supermarketima. U velikim prodavnicama se proda 36,1% testenina, dok se u malim prodavnicama proda svega 13,4% od ukupne vrednosne prodaje testenina.

Top 5 proizvođača testenina zauzima više od 50% tržišta ukupne prodaje testenina. Reč je o sledećim proizvođačima (poređano abecednim redom): Barilla, Borzal doo, Danubius, Pasta Zara, i Žitopromet Mlin.

Kada je reč o veličini pakovanja, najviše se prodaju pakovanja od 400, 500 i 200 grama, dok ostala pakovanja imaju dosta niže učešće u prodaji. Pakovanje od 500g ima 37% vrednosno i 29% količinsko učešće. Pakovanje od 400g učestvuje u prodaji sa 37% vrednosno i 48,8% količinski.

Od ukupne količinske prodaje testenina, 87,7% se proda u kesicama, 12,3% u kutijama.
Spaghetti, Fusilli, Nudle, Fidellini, Penne Rigate, Macaroni i Mafaldine su vrste paste koje se količinski najviše prodaju u Srbiji. Najveće učešće u količinskoj prodaji imaju spaghetti sa 17,5%, slede fusili sa 16,6% i penne sa 10,4% od ukupne količinske prodaje. Od ukusa, kupci ubedljivo preferiraju klasične testenine, bez dodatih ukusa – što se može zaključiti na osnovu podatka da prodaja klasičnih, nearomatizovanih, testenina čini 88,3% ukupne količinske prodaje testenina.

-