IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
26.08.2019.

TESTENINE

Nielsen: Trend prodaje testenine u Srbiji april 2018 - mart 2019

U posmatranom periodu, najveća količinska prodaja testenina zabeležena je u Vojvodini (36,9%), iaz koje sledi Beograd, sa 29%. S druge strane, količinska prodaja testenina je najmanja u jugoistočnoj i zapadnoj Srbiji.

Izvor: Nielsen

Kao dodatak ili glavno jelo, za ručak ili večeru, testenina spada u kategoriju koja se vrlo često nađe u potrošačkoji korpi srpskog kupca. O tome kakav je trend prodaje testenine u Srbiji, kao i koja vrsta testenine ima najveće učešće u prodaji, govore podaci Nielsen panela malorodaje.

U periodu od godinu dana, od aprila 2018. do marta 2019, tržiste Srbije beleži pad vrednosne prodaje od -1,8% u poređenju sa istim periodom godinu dana pre. Što se tiče volumenske prodaje, ona beleži još veći pad od -5,4%, dok je komadna pala za -2,9%.

Kada je reč o prodaji testenina u različitim regijama Srbije, postoje značajne varijacije. Naime, u periodu od aprila 2018. do marta 2019. godine, najveća količinska prodaja testenina zabeležena je u Vojvodini (36,9%). Odmah iza Vojvodine, količinski najviše testenine se proda u Beogradu (29%). S druge strane, količinska prodaja testenina je najmanja u jugoistočnoj i zapadnoj Srbiji.

Kada je reč o kanalima prodaje, preko kojih testenine stižu do trpeze, 49% testenina se proda u hipermarketima ili supermarketima. U velikim prodavnicama se proda 36,8% testenina, dok se u malim prodavnicama proda svega 14,2% od ukupne količinske prodaje testenina.

Top 5 proizvođača testenina zauzimaju više od 50% tržišta ukupne prodaje testenina. Reč je o sledećim proizvođačima (poređano abecednim redom): Barilla, Danubius, Mitsides Point AD, PT Indofood i Žitopromet Mlin.

Kada je reč o veličini pakovanja, najviše se prodaju pakovanja od 400, 500 i 350 grama, dok ostala pakovanja imaju dosta niže učešće u prodaji.

Omiljena vrsta testenina, sudeći po prodaji, jeste pasta dry koja beleži najveću količinsku prodaju od 87.8%. Od ukupne količinske prodaje testenina, 92% se proda u kesicama, 7,5% u kutijama.

Spaghetti,Fusilli, Nudle, Fidellini, Penne Rigate, Macaroni i Mafaldine su vrste paste koje se količinski najviše prodaju u Srbiji. Najveće učešće u količinskoj prodaji imaju špageti sa 15,8%.

Od ukusa, kupci ubedljivo preferiraju klasične testenine, bez dodatih ukusa – što se može zaključiti na osnovu podatka da prodaja klasičnih, nearomatizovanih, testenina čini 89,5% od ukupne količinske prodaje testenina.

Ono što se može zaključiti jeste da je prodaja testenina u Srbiji u blagom padu. Svakako da ćemo dalji razvoj potrošačkih trendova u pogledu kupovine testenina, najjasnije sagledati iz vremenske perspektive koju će nam omogućiti istraživanja u narednim godinama.

-