IN STORE  in your country  
SRBIJA
Vodič kroz kategoriju
05.03.2020.

Nielsen: Sredstva za čišćenje domaćinstva ubedljivo se najviše prodaju u hipermarketima

Sredstva za čišćenje domaćinstva: Višenamenska najprodavanija

Kada je u pitanju podela po formi proizvoda, najprodavanija su tečna sredstva (70,3% količinske prodaje), sredstva u formi krema (10,9% količinske prodaje) i gel (11,2%), dok su najmanje količinski prodavana sredstva u formi tableta, maramica, sprejeva i pena, ulja i losiona

Izvor: Nielsen

Čistoća predstavlja jednu od najbitnijih odlika porodičnog doma. Da bismo uspešno održavali higijenu doma, koristimo različita sredstva prilikom čišćenja domaćinstva, a koja sredstva za čišćenje domaćinstva su najprodavanija u Srbiji pokazuju podaci iz Nielsen RMS panela maloprodaje za period od novembra 2018. do oktobra 2019. godine.

Prodaja sredstava za čišćenje domaćinstva u Srbiji u blagom je porastu, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila rast od 1,8%. Količinska prodaja sredstava za čišćenje domaćinstva porasla je za 1,5% u odnosu na isti period prethodne godine, dok je komadna prodaja veća za 2,1%.

Kanali prodaje koji se posmatraju u panelu dele se na hiper/supermarkete, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kioske i paviljone, kao i drogerije. Drogerije beleže porast prodaje u odnosu na prethodnu godinu i to – količinski za 33,3%, vrednosno za 23,3% i komadno za 28,2%.

S druge strane, hiper/supermarketi beleže pad u prodaji – 7,8% količinske prodaje, 4,3% vrednosne prodaje i 5,3% komadne prodaje. Uprkos tome, najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda i dalje imaju hiper/supermarketi (47,4%), drogerije zauzimaju 19% ukupne prodaje.

Posmatrano po regionima, Vojvodina beleži pad u sva tri tipa prodaje sredstava za čišćenje domaćinstva – 1,9% vrednosne prodaje, 3,3% količinske prodaje i 3,3% komadne prodaje, dok Beograd pokazuje rast od 3,2% vrednosne prodaje, 4,3% količinske prodaje i 4,1% komadne prodaje. Zapadna Srbija beleži vrednosni rast od 9%, dok jugoistočna ima pad od 2,9%.

Posmatrano po udelu prodaje sredstava za čišćenje domaćinstva po regionima, Beograd i Vojvodina su skoro izjednačeni po količinskoj prodaji sa 31,5% i 29,1% respektivno, dok je u Beogradu vrednosna prodaja veća nego u Vojvodini – 34,2% naspram 28,3%.

Najveće količinsko učešće u sredstvima za održavanje domaćinstva imaju višenamenska sredstva za čišćenje (22,2%), slede sredstva za čišćenje toaleta (18,5%) i prozora (17,8%), potom abrazivna sredstva (13,1%).

Kada je u pitanju podela po formi proizvoda, najprodavanija su tečna sredstva (70,3% količinske prodaje), sredstva u formi krema (10,9% količinske prodaje) i gel (11,2%), dok su najmanje količinski prodavana sredstva u formi tableta, maramica, sprejeva i pena, ulja i losiona.

Kada se posmatraju pakovanja u kojima se prodaju sredstva za čišćenje domaćinstva, količinski najviše se proda flaša 66,9% i sprejeva 24,1%, dok se količinski najmanje prodaju kese i aerosoli.

Po veličini pakovanja, top tri najprodavanija su ona od 750g/ml sa 41,1% količinske prodaje, zatim 1.000g/ml sa 21,2% količinske prodaje, kao i 500g/ml sa 14,2% količinske prodaje. Najmanje se količinski prodaju pakovanja od 135g/ml, 96g/ml, 60g/ml i 125g/ml.

Top 5 proizvođača sredstava za čišćenje domaćinstva zauzima 68,8% vrednosne prodaje i 57% količinske prodaje. Top 5 proizvođača (poređanih po abecednom redu) su: Colgate Palmolive, Henkel, S. C. Johnson, Simchem i Unilever.

-