Higijena i zdravlje su zabeležili rast od 3,1%, odnosno 4,6% isključujući sezonske OTC brendove, uz rast obima od 2,1%. Higijena je zabeležila rast od 4,2%, dok je Zdravlje ostvarilo rast od 2,1%.
Segment Hrane je pao za 7,3% pošto su SAD usled problema sa snabdevanjem i kratkoročnih prekida u snabdevanju nakon tornada na Maunt Vernonu u julu.
Geografski gledano, tržišta u razvoju zabeležila su rast od 5,5%, Evropa i Australija i Novi Zeland rast od 3,9%, dok je u Severnoj Americi zabeležen pad od 5,0%.
Grupa je u 2024. ostvarila rast prilagođenog operativnog profita od 8,6%, dok je bruto marža porasla za 70 baznih poena, na 60,7%,
Prilagođena zarada po akciji porasla je za 7,9%, podržana manjim brojem akcija od tekućeg otkupa akcija i nižom efektivnom poreskom stopom od 22,2%.
Preoblikujemo Reckitt u efikasniju kompaniju za zdravlje i higijenu potrošača svetske klase, fokusiranu na portfolio Power brendova sa velikim rastom i visokom maržom. Ojačana realizacija na ključnim tržištima dovela je do poboljšanja tržišnog udela u oblasti zdravlja i higijene sa učinkom dodatno podržanim uticajnim inovacionim platformama, povećanim ulaganjem u naše brendove i istraživanje i razvoj i početnim uštedama iz našeg programa Gorivo za rast. Ovaj solidan napredak nam je omogućio da ostvarimo našu ambiciju za celogodišnji neto prihod, prilagođeni operativni profit i rast zarade po akciji, rekao je Kris Licht, glavni izvršni direktor kompanije Reckitt.
U 2025. godini, grupa očekuje rast neto prihoda u rasponu od 2% do 4%, kao i još jednu godinu rasta prilagođene razvodnjene zarade po akciji.
Izvor: InStore
Foto: Reckitt