Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Veštačka inteligencija i nove tehnologije sve snažnije utiču na način na koji poslujemo, komuniciramo i donosimo odluke — menjaju se pravila igre u gotovo svakoj industriji. Upravo će se zato na Danima komunikacija, koji se održavaju od 15. do 18. maja u Rovinju, kroz niz razgovora, diskusija i predavanja raspravljati o stvarnim učincima i granicama tih tehnologija: od robota Sophije preko kiborg-antropološkinje u glavnoj dvorani, sve do niza stručnjaka domaće industrije koji će pokušati odgovoriti na pitanja koja više nisu futuristička, nego deo naše svakodnevice. Izdvajamo neke od tema:
IAB CROATIA’S PPP: THE DECADE WE LEARNED THERE IS NO SUCH THING AS ONLINE PRIVACY powered by OŽUJSKO PIVO
Sećate li se vremena kad smo mislili da su naši podaci privatni? Kako nam razvoj alata veštačke inteligencije menja percepciju privatnosti – i jesmo li jednostavno prihvatili da je nadzor cena koju plaćamo za sve besplatne sadržaje u kojima uživamo? Upravo o promeni shvatanja privatnosti u digitalnom dobu razgovaraće se u neformalnoj i opuštenoj raspravi bez filtera, a razgovor će predvoditi Mario Frančešević (Osnivač/CEO, SeekandHit), Saša Milinović (direktor digitala, OMD), Marko Mikeš (Client Solution Manager Lead, Aleph), Sonja Stahor Gašpar (direktorka digitalnog poslovanja, JGL), Tihana Ana Reljić (advokat-partner, REZIME, advokatsko društvo) i Zoran Savin (CEO, IAB Slovenija).
WILL AI ACTUALLY PAY OFF? AI MEETS ROI — powered by RAIFFEISEN HRVATSKA
Veštačka inteligencija obećava sve — od povećanja profita i operativne učinkovitosti do redefinisanja tržišnih pravila. Međutim, pitanje koje se sve češće pojavljuje je: donosi li AI stvarnu vrednost ili samo ulepšane prezentacije? Gde je stvarni povrat ulaganja — u inovaciji, optimizaciji ili možda samo u pametnom brendiranju budućnosti? Na to pitanje će pokušati da odgovore Dalibor Kovačević (direktor IT odeljenja, Raiffeisen Hrvatska), Roni Kert (direktor prodaje i marketinga, Bugatti Rimac) i Hajdi Ćenan (Community Ambassador, AG2) u razgovoru koji će moderirati Roko Kalafatić (rukovodilac video sadržaja i voditelj podkasta, Lider Media) i držati fokus na onom najvažnijem — konkretnim rezultatima, a ne samo najglasnijim "buzzwords".
VOX POPULI: PREDICTIONS & TRENDSPOTTING
Bez ulepšavanja i bez kristalne kugle, ulazimo u srž trendova koji nas čekaju iza ugla: od AI histerije i kraja kolačića do eksplozije novih medijskih formata i večne potrage za sledećim najvećim trendom. Svoja predviđanja i nefiltrirane uvide podeliće Nikola Vrdoljak (direktor, 404 / partner, Myty Group), Nebojša Grbačić (suosnivač, (re)kreativni direktor, Cvoke) i Krešimir Macan (podkaster i savetnik za komunikacije, Špica s Macanom) u razgovoru koji će moderirati Dunja Ivana Ballon (direktorka HURA-e, IAB-a Croatia i Dana komunikacija). Očekujte iskrene odgovore, hrabre stavove i format u kojem je sve dozvoljeno – osim neodlučnosti.
IS BIGGER BETTER? II BY IAB CROATIA
U svetu velikih kompanija, komunikacija nije samo prenošenje poruke — to je strateški plan u kojem se mora balansirati između budžeta, dosega, interne i eksterne komunikacije. Is Bigger Better? II by IAB Croatia otvara pitanje vredi li ona stara "Što više, to bolje" kad je reč o komunikaciji i velikim sistemima, a svoja iskustva i stavove će podeliti Marija Franić (rukovoditeljka Sektora korporativnih komunikacija, Kaufland), Ema Huskić (rukovoditeljka marketinga, Mastercard), Tamara Karagity (direktorka Korporativnih komunikacija i marketinga INA Grupe) i David Flam (direktor marketinga, Maistra Hospitality Group) u razgovoru koji će moderirati Ivana Krajinović (direktorka, Večernji list).
AI BEYOND THE HYPE: STRATEGIC PR BEFORE SHINY TOOLS
U svetu u kom se gotovo svakodnevno pojavljuju novi „revolucionarni“ AI alati, lako je izgubiti fokus i juriti za tehnologijom umesto za stvarnim vrednostima. Međutim, kako ističe Dawid Adach (suosnivač, CogniVis.ai, Forbes 30 Under 30 i iskusni međunarodni predavač), istinska inovacija u strateškoj komunikaciji ne počinje s najnovijim softverom – već sa pravim pitanjem koje želimo da rešimo. Upravo će Adach na Danima komunikacija održati inspirativno predavanje sa konkretnim primerima integracije veštačke inteligencije u odnose s javnošću, marketing i šire. Nakon predavanja uslediće i interaktivni Q&A s predavačem, koji će voditi Kristina Laco (direktorka, Komunikaciona kancelarija Colić, Laco i partneri), sa ciljem produbljivanja razgovora o stvarnim mogućnostima (i ograničenjima) AI-ja u komunikacijama.
AI, IT & ADVERTISING’S RELATIONSHIP STATUS? IT’S COMPLICATED. BY UNIT
AI, IT i oglašavanje ušli su u kompleksnu vezu iz koje niko ne izlazi bez povreda – ni kreativci ni developeri ni budžeti. Šta se desi kad mašine pokušaju da budu umetnici, kad se podaci pretvaraju u storytelling, a dizajn postaje ključ spajanja tehnologije i kreativnosti: revolucija ili samo lepo upakovan haos? O toj ljubavnoj (i radnoj) dinamici razgovaraće Ivan Bešlić (glavni direktor za strategiju, Sofascore / predsednik, UNIT), Josip Begić (izvršni direktor, Lebesque) i Stjepan Zelić (izvršni direktor, Hypefy) sa moderatorkom Martinom Sokač Sarage (direktorka, MSS Puls).
Uz spomenute teme, mnogi programski sadržaji će se takođe baviti različitim aspektima novih tehnologija, među kojima su i From Witch Hunt to AI: Lessons from Yuval Noah Harari, Protecting Children in the Digital Playground by UNICEF, You Still Pretend to Understand Blockchain? UX/UI to the Rescue! by Alice in Blockchains, The Science of Influence: Why Media Agencies Are More Powerful Than Ever, AI-Powered Bullshit: Creativity’s Future or Digital Delusion? Fight! by CroAI. i drugi.
Podsetimo, uz sjajan domaći program, najavljen je niz vodećih svetskih lidera iz područja kreativnosti, digitala, dizajna, pažnje korisnika, pitchovanja, veštačke inteligencije i brojnih drugih tema.
Svi koji žele da budu deo ovog posebnog iskustva od 15. do 18. maja u Rovinju, informacije o učešću mogu pronaći na linku.
Dani komunikacija Foto: Matija Habljak/PIXSELL Dani komunikacija prepoznati su kao jedan od najboljih događaja na svetu prema britanskom Association Excellence Awards-u zbog svog out-of-the-box pristupa, jedinstvene festivalske ponude, visokokvalitetne produkcije i organizacije. Novo izdanje festivala – koji je poznat po tome da se na njemu okupljaju ključni predstavnici oglašivača, agencija, stručnjaci za odnose s javnošću, predstavnici medija i ostali profesionalci iz komunikacione industrije ključni za stvaranje i pokretanje promena – i ovog će proleća u rovinjskom Loneu dočekati sve one koji komunikacionu industriju istovremeno mrze i vole, ali prema njoj, zahvaljujući ovom festivalu koji zdušno okuplja komunikacionu zajednicu, nikako ne mogu biti ravnodušni. |