Summi1
Summit2

SAD: Colgate-Palmolive prijavio pad prodaje u prvom kvartalu

POSLOVANJE

Svet

30.04.2025

Kompanija je u prvom kvartalu prijavila pad neto prodaje na 4,9 milijardi dolara, što je pad od 3,1% u odnosu na isti period godinu dana ranije, kada je ostvarila prodaju od 5,06 milijardi dolara.

Organska prodaja je u ovom periodu porasla za 1,4%, uključujući negativan uticaj od 0,4% usled smanjenog obima prodaje proizvoda za kućne ljubimce privatnih marki, dok su razlike u valutama imale negativan uticaj od 4,4%.

GAAP zarada po akciji je porasla za 2% na 0,85 dolara, dok je osnovna zarada po akciji porasla za 6%, na 0,91 dolar. Bruto profitna marža i osnovna bruto profitna marža povećane su za 80 baznih poena, na 60,8%.

Neto novčani tok iz poslovanja iznosio je 600 miliona dolara u prva tri meseca 2025. godine.

Kompanija je u prvom kvartalu zadržala lidersku poziciju u segmentu pasti za zube sa globalnim tržišnim udelom od 40,9%, kao i lidersku poziciju u segmentu ručnih četkica za zube sa globalnim tržišnim udelom od 31,9%.

Zaposleni u Colgate-Palmolive ostvarili su još jedan kvartal rasta organske prodaje i zarade po akciji, uprkos veoma teškim tržišnim uslovima širom sveta. Pozitivan rast organske prodaje u periodu kada je došlo do usporavanja rasta kategorija u mnogim tržištima, potvrđuje snagu naših brendova i našu posvećenost sprovođenju strategije. Naš fokus na izgradnji fleksibilnosti u okviru bilansa uspeha omogućio nam je da ostvarimo međugodišnji rast operativne dobiti, neto dobiti i zarade po akciji uprkos nestabilnom poslovnom okruženju. Efikasnost naše strukture prihoda i rashoda omogućila je i povećanje ulaganja u oglašavanje za 30 baznih poena, na 13,6% u odnosu na prodaju, dok nastavljamo da ulažemo u jačanje brenda i povećanje prisustva u domaćinstvima. Gledajući unapred, neizvesnost i volatilnost na globalnim tržištima, uključujući uticaj tarifa, i dalje predstavljaju izazove. Ipak, verujemo u našu strategiju i nastavićemo da je sprovodimo fokusirano i agilno kako bismo ublažili te faktore i postigli revidirane finansijske ciljeve za 2025. godinu, rekao je Noel Wallace, predsednik i izvršni direktor kompanije Colgate-Palmolive.

Kompanija u 2025. godini očekuje niski jednocifreni rast neto prodaje, organski rast prodaje u rasponu od 2% do 4%, kao i niski jednocifreni rast zarade po akciji.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Colgate-Palmolive