EBITDA je porasla za 3,8% (+1,2% po konstantnim kursnim stopama), a EBITDA marža je ostala na nivou od prethodne godine, odnosno na 6,3%.
Neto prihod iznosio je 127 miliona evra, što je za 31,4% više u odnosu na prvi kvartal 2024. godine.
U Poljskoj, u godini kada obeležava 30 godina postojanja, Biedronka je zadržala snažnu komercijalnu dinamiku. Kao rezultat toga, prodaja je porasla za 3,4% i dostigla 5,9 milijardi evra (+0,3% u lokalnoj valuti).
Podsetimo, grupa je u prvom kvartalu takođe otvorila prve četiri Biedronka prodavnice u Slovačkoj, kao i distributivni centar sa ciljem podrške rastu mreže trgovca u ovoj zemlji.
U Portugalu, Pingo Doce je nastavio sa intenzivnim promotivnim aktivnostima i povećao prodaju za 2,8%, na 1,2 milijarde evra, dok je u Kolumbiji, lanac Ara zabeležio rast prodaje od 13% u lokalnoj valuti, sa LFL rastom od 3%, i dostigla 775 miliona evra, što je 9,1% više u odnosu na prvi kvartal 2024.
Ekonomsko okruženje u kojem poslujemo u 2025. ostaje opterećeno geopolitičkim rizicima i socio-ekonomskom dinamikom. Potrošači su oprezni zbog pojačane neizvesnosti i teško je predvideti njihovo buduće ponašanje. U ovom kontekstu, sve naše kompanije radile su disciplinovano kako bi upravljale pritiskom na marže koji proističe iz niske inflacije potrošačke korpe, uz istovremeno povećanje troškova rada usled rasta minimalnih zarada. Iako tržišni trendovi u prvom kvartalu ostaju nejasni, rezultati grupe bili su solidni i potvrđuju vrednost naših ponuda i strategije jačanja poslovnih modela usvojenih prethodnih godina. Pažljivo prateći kretanja potrošačke tražnje i ponašanje konkurenata, ostajemo fokusirani na održiv rast, očuvanje baze kupaca, sprovođenje ambicioznog plana širenja, i rešavanje ekoloških i društvenih izazova sa kojima se suočavamo u posebno nestabilnom okruženju, poručio je Pedros Soares dos Santos, predsednik i izvršni direktor Jerónimo Martinsa.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Jerónimo Martins