Summi1
Summit2

Nemačka: Metro sa rastom prodaje od 5,3% u prvom polugodištu

POSLOVANJE

Svet

20.05.2025

Veletrgovac je prijavio rast prodaje u prvih šest meseci svoje finansijske 2024/25. godine za 5,3%, na 15,6 milijardi evra.

Prodaja u maloprodajnom segmentu porasla je za 2,6% na 11,4 milijarde evra, prodaja putem dostave za 13,4% na 4,1 milijardu evra, dok je prodaja putem Metro Markets-a porasla za 15,1% na 80 miliona evra, pre svega zahvaljujući HoReCa sektoru.

Geografski gledano, u segmentu Istok kompanija je zabeležila rast prodaje od 11,0%, u Rusiji od 7,3%. U Nemačkoj je prodaja blago opala za 0,5%, dok je prodaja u segmentu Zapad porasla za 2,8%, pri čemu su posebno pozitivni rezultati zabeleženi u Španiji i Italiji.

U drugom kvartalu 2024/25, prodaja je porasla za 3,4%, pri čemu su svi prodajni kanali doprineli rastu, navodi se u saopštenju kompanije.

Prijavljena ukupna prodaja porasla je za 2,3% na 7,1 milijardu evra. Takođe, zbog pomeranja Uskrsa, april beleži rast prodaje veći od 11% i značajno poboljšanu prilagođenu EBITDA u poređenju sa prethodnom godinom.

Prilagođena EBITDA je opala na 468 miliona evra u prvoj polovini 2024/25, dok je u drugom kvartalu opala na 56 miliona evra.

Pozitivan razvoj prodaje u prvoj polovini 2024/25. godine potvrđuje uspešnu realizaciju naše strategije rasta. Uprkos i dalje teškom okruženju i sezonskim efektima, svi naši prodajni kanali i gotovo svi segmenti su zabeležili rast – i beležimo snažan početak trećeg kvartala. Takođe, naši ključni strateški pokazatelji nastavljaju da se razvijaju pozitivno – bilo da se radi o prodaji putem dostave, digitalnoj prodaji ili udelu prodaje robnih marki, što je pre svega podstaknuto našom osnovnom ciljnom grupom, ugostiteljskim sektorom. Fokusiraćemo se još snažnije na unapređenje profitabilnosti, rekao je Steffen Greubel, izvršni direktor kompanije Metro AG.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Metro AG