Summi1
Summit2

BalCannes Report 2025: Najuspešnije kreativne kampanje, agencije i oglašivači u regionu

AKTUELNO

Marketing

03.07.2025

Ovogodišnje takmičenje BalCannes je na Danima komunikacija okupilo najbolje od kreativnosti iz pet zemalja regiona. Agencije iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Severne Makedonije, Slovenije i Srbije imale su priliku da se takmiče u bogatom nizu od 22 kategorije u kojima i inače konkuriraju na tržištu za kampanje sprovedene tokom dvogodišnjeg kvalifikacionog perioda, u kojima je bilo moguće osvojiti zlatnu, srebrnu ili bronzanu nagradu. Rezultati ovog takmičenja sada su okupljeni na jednom su mestu u okviru izveštaja "BalCannes Report 2025".

Važnost BalCannes izveštaja – osim što kreativno ujedinjuje region i podstiče zdravu konkurenciju, razmenjivanje znanja i iskustava, kao i otvaranje regionalnih horizonta, čime postaje istinski mozaik kreativnosti regiona – leži upravo u činjenici da je sjajno ogledalo trenutnih struja na regionalnoj komunikacionoj sceni, kao i tržištu, na čak 59 stranica.

BalCannes 2025: Pobednici takmičenja

Na Danima komunikacija u Rovinju Grand Prix osvojili su BBDO Zagreb i Zagrebačka pivovara za projekat "BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV". Titula najbolje agencije pet zemalja BalCannes-a pripala je agenciji Bruketa&Žinić&Grey, a najboljim oglašivačem proglašen je Marodi. Posebnu nagradu Editor’s Pick Award, u izboru regionalnih strukovnih medija, osvojili su Marodi i agencija Bruketa&Žinić&Grey za projekat "A soup to remember".

Podsetimo, na ovogodišnje izdanje BalCannes-a prijavljeno je više od 200 projekata, čime su nadmašeni svi rekordi ovog takmičenja. Više od polovine radova bilo je prijavljeno u prvu grupu I Market Mosaic, ali grupa II Positive Change Mosaic beleži gotovo 23% prijavljenih radova, što drugu godinu zaredom potvrđuje činjenicu da region prepoznaje važnost komuniciranja etičkih poruka i njihovu važnost za boljitak društva. Po broju prijava na takmičenje ove godine prednjače Hrvatska (33%) i Srbija (28,4%), a za njima slede Slovenija (19,1%), Severna Makedonija (11,8%) i Bosna i Hercegovina (7,4%). 

Top 10 projekata na BalCannes-u

Predstavljamo lestvicu projekata koji su ostvarili najviše bodova na takmičenju BalCannes 2025. Neki projekti su impresionirali žiri u više kategorija – ali su na Top 10 lestvici uvršteni u onoj kategoriji u kojoj su ostvarili najbolji rezultat kako bi se istakla raznolikost projekata koji su ostvarili fantastične rezultate.

  • BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV | BBDO Zagreb | Zagrebačka pivovara | I. Market Mosaic | Alcoholic Beverages
  • A soup to remember | Bruketa&Žinić&Grey | Marodi | I. Market Mosaic | Food
  • The most important influencers | Leo Burnett Belgrade | A1 Serbia | I. Market Mosaic | Telecommunications
  • Startup Garage | McCann Skopje | Halkbank Skopje | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
  • Rawino – Crafted by terroir | Studio Sonda | OPG Ravnik | II. Design Mosaic | 05. Low-Volume Packaging Design
  • Prispevaj kretnjo | Understanding the world around you | Povem | Mastercard | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
  • NAPOLITANKE UŽIVAJ IZMEĐU REDOVA | Imago Ogilvy | Kraš | II. Design Mosaic | Rebranding
  • INA BOLJE STATI NEGO ZASPATI | Imago Ogilvy | INA | I. Market Mosaic | Corporate Communications 
  • Plazma - Mrvica strpljenja kampanja | Communis Beograd | Bambi | I. Market Mosaic | Food
  • Najvažniji poziv u životu 2024. | Jazavac i Utorak | Hemofarm fondacija | I. Market Mosaic | Health and Pharmacy

Top 10 oglašivača na BalCannes-u

Ispod se nalazi lestvica oglašivača čiji su projekti ostvarili najviše bodova na takmičenju BalCannes 2025. Neki od oglašivača osvojili su jednak broj bodova, te dele mesto na lestvici.

  1. Marodi
  2. Zagrebačka pivovara
  3. A1 Serbia | Halkbank Skopje
  4. Mastercard
  5. Hemofarm fondacija | INA
  6. Cubo | Kraš | OPG Ravnik
  7. Bambi
  8. Knjaz Miloš
  9. Mercator-S | Radenska | Superbrke
  10. Atlantic Group | Gradska knjižnica Poreč | kompare.hr | Mapei Croatia | Novalja Tourist Board

Top 10 agencija na BalCannes-u

U nastavku sledi lestvica agencija čiji su projekti ostvarili najviše bodova na takmičenju BalCannes 2025. Neke od agencija osvojile su jednak broj bodova, stoga dele mesto na lestvici.

  1. Bruketa&Žinić&Grey
  2. Imago Ogilvy 
  3. BBDO Zagreb
  4. Studio Sonda
  5. Leo Burnett Belgrade
  6. Futura DDB
  7. Povem
  8. Jazavac i Utorak 
  9. Effectiva agency | McCann Skopje
  10. Fullhouse Ogilvy

Sadržaj regionalnog izveštaja

U izveštaju su dostupne rang-liste najboljih projekata, oglašivača i agencija u regionu, kao i poredak unutar pojedinih zemalja.

Potrebno je istaći i da izveštaj pokazuje, s lestvicama po rangu, a ne abecedno, kako razmišlja žiri oglašivača, kao i kako su projekte ocenili članovi žirija iz agencijskih redova, a daje uvid i u stavove predstavnika strukovnih medija u žiriju.

U poglavlju BalCannes Hall of Fame daje i detaljniji pregled projekata koji su, prema takmičarskim kategorijama, osvojili zlatne, srebrne i bronzane medalje, kao i posebne nagrade BalCannes-a.

Pridružite se mozaiku kreativnosti

Bilo da ste etablirana agencija ili se tek probijate na kreativnoj sceni, BalCannes je takmičenje na kojem možete pokazati i dokazati onima koji vas ne znaju zašto ste vredni. Na takmičenje se mogu prijaviti cele, integrisane kampanje, kao i pojedinačni, jedinstveni delovi unutar kampanje koji predstavljaju jednu ideju. Više informacija o takmičenju može se pronaći na linku.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Dani komunikacija