Summi1
Summit2

Finska: Lidl menja ambalažu nezdravih proizvoda za decu

AKTUELNO

PL

19.08.2025

Kompanija je, u susret novoj školskoj godini, saopštila da neće više reklamirati nezdrave proizvode deci.

Škola je počela i svakodnevne kupovine su ponovo tu. Na polici sa keksima, pažnju najmlađih u porodici privlači veseli lik životinje na pakovanju, dok na polici sa žitaricama drugi sličan junak mami da se izaberu čokoladne poslastice umesto zdravih integralnih pahuljica. Zvuči poznato? U budućnosti se kod nas u Lidlu to neće dešavati, napisala je kompanija u objavi na LinkedIn platformi.

U okviru ove odluke, proizvodi kompanije na čijim su se pakovanjima ranije nalazili zabavni likovi, dobiće novi izgled. Kako objašnjavaju iz kompanije, biće uklonjeni elementi koji privlače decu, na primer, sa čokolada i drugih slatkiša sopstvenog brenda, keksa, sokova i sladoleda.

U prodavnicama diskontera u Finskoj već se može pronaći nekoliko desetina proizvoda sa ažuriranim dizajnom, a kompanija planira da proširi ovaj asortiman do kraja ove godine.

Podsetimo, diskonter je početkom godine takođe saopštio da će ukloniti "dečije" elemente za dizajna pakovanja manje zdravih proizvoda iz asortimana privatne robne marke u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Ovaj potez temelji se na promenama pakovanja iz 2020. godine, kada je Lidl postao prvi supermarket u Velikoj Britaniji koji je potvrdio uklanjanje likova iz crtanih filmova sa pakovanja svojih žitarica za doručak. Kompanija je zatim, na proleće 2024, proširila ovu politiku tako da obuhvata sve "manje zdrave" proizvode namenjene deci.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Lidl