Summi1
Summit2

YouGov: Mleko i mlečni proizvodi se kupuju oko šest puta mesečno

VKK - Mleko i mlečni proizvodi

Analize

15.09.2025

Mleko i mlečni proizvodi su se našli u 25% FMCG korpi namenjenih za potrošnju unutar domaćinstva. Osim toga, broj korpi u kojima su se našli proizvodi iz posmatrane kategorije, opao je za 3% u periodu od oktobra 2024. do maja 2025, u odnosu na period od oktobra 2023. do maja 2024. godine

Autor: Ana Kovačević, YouGov, ana.kovacevic@yougov.com

Female hand taking bottle of milk from a fridge , high detail, 8k --ar 3:2 Job ID: 82ad97e5-08b6-4f89-a9f2-226a98734f95

U fokusu ovog istraživanja je kupovina mleka i mlečnih proizvoda u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od oktobra 2024. do maja 2025. godine. Navedena kategorija obuhvata mleko, kiselo mleko, mileram, kiselu pavlaku, običan i voćni jogurt i slično.

Skoro sva domaćinstva u Srbiji su tokom posmatranog osmomesečnog perioda bar jednom kupila neki proizvod iz analizirane kategorije. Frekvencija kupovine iznosi 50 puta u periodu oktobar 2024 – maj 2025. godine, odnosno oko šest puta mesečno.

Mleko i mlečni proizvodi su se našli u 25% FMCG korpi namenjenih za potrošnju unutar domaćinstva. Osim toga, broj korpi u kojima su se našli proizvodi iz posmatrane kategorije, opao je za 3% u periodu od oktobra 2024. do maja 2025, u odnosu na period od oktobra 2023. do maja 2024. godine.

Supermarketi ostaju vodeći maloprodajni format na tržištu mleka i mlečnih proizvoda – oni generišu 33% ukupne kupljene količine analizirane kategorije. Slede minimarketi sa 24% količinskog učešća i diskontni lanci, čiji udeo iznosi 20%. Tradicionalne prodavnice imaju 12%, hipermarketi 7%, a specijalizovane prodavnice 2% učešća.

Kao trgovački lanac sa najvećom lojalnošću kupaca u kategoriji, izdvojio se Europrom, članica DTL-a.

Među različitim vrstama proizvoda iz posmatrane kategorije, najveće kupljene količine generišu običan jogurt i dugotrajno mleko (po 35%).

Top 5 brendova na analiziranom tržištu imaju u zbiru količinsko učešće od 54%, a to su, abecednim redosledom: Balans+, Dukat, Maxi, Moja Kravica i Pilos. Kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca u kategoriji, izdvojio se Pilos. Osim toga, lojalnost vodećem brendu iznosi 21%, što znači da od ukupne količine mleka i mlečnih proizvoda koju kupci ovog brenda kupe, nešto više od petine čini brend lider.

Trgovačke marke ostvaruju količinsko učešće od 32%, dok udeo mleka i mlečnih proizvoda koji se kupe na promociji raste i u posmatranom periodu dostiže 41%.

O YouGov Shopper-u

YouGov Shopper pruža detaljne shopper insight-e za brendove, trgovce i proizvođače. Oslanjajući se na pouzdan panel i podatke iz anketa, otkrivamo šta motiviše kupce, kako se ponašaju i koje kupovne obrasce prate. Naša shopper intelligence rešenja zasnovana su na 60+ godina tržišnih istraživanja i podacima iz miliona kupovina, sve do SKU nivoa. Pratimo ponašanje kupaca kroz vreme u više od 1.800 maloprodajnih objekata i 107.000 domaćinstava širom 16 evropskih zemalja. Eksperti YouGov Shopper-a analiziraju ove podatke kako bi pomogli FMCG brendovima i trgovcima da bolje razumeju svoje kupce i unaprede njihovo iskustvo u svakoj fazi kupovine. Za više informacija, posetite business.yougov.com. Pročitajte o akviziciji Consumer Panel Services GfK od YouGov grupe na linku.