Više od 90% klikova na oglase koji se prodaju uz podršku tehnologija digitalnog oglašavanja prošlo je u 2020. godini kroz najmanje jednu uslugu u Google vlasništvu, saopštio je regulator.
Google je pri pružanju usluga baziranih na tim tehnologijama koristio svoj vertikalno integrisani položaj, što je s vremenom smanjilo konkurenciju u sektoru, saopšteno je iz organizacije. Takvo postupanje pomoglo je Google-u da uspostavi i učvrsti dominantnu poziciju u nabavnom lancu tehnologija za digitalno oglašavanje, naglasili su iz ACCC-a.
Google je profitirao od ogromne količine korisničkih podataka u koje dobija uvid preko pretrage, karti i YouTube-a i mora transparentnije izveštavati o tome kako ih koristi, zaključio je ACCC.
Iz kompanije Google nisu bili odmah dostupni za komentar, ali u blogu objavljenom neposredno pre izveštaja ACCC -a, naglasili su da njihova tehnologija oglašavanja podržava više od 15.000 radnih mesta u Australiji.
Doprinos Google-a australijskoj privredi iznosi oko 2,45 milijardi dolara godišnje, dodali su.