Britanska nacionalna regulatorna agencija za oglašavanje zabranila je reklamnu kampanju kojom se ljudima u VB poručuje da je "vreme za kupovinu" bitkoina, ocenjujući da je oglas obmanjujući.
Na posterima platforme za trgovanje kriptovalutama Luno, izljepljenim ove godine na voznim kompozicijama širom mreže londonskog metroa i na londonskim autobusima, prikazan je nacrtani imidž bitkoina i poruka: "Ako pod zemljom vidite bitkoin, vreme je za kupovinu", u kojoj je upotrebljena igra reči s pojmom "underground" (pod zemljom) koji u engleskom jeziku označava metro.
Agencija za standarde oglašavanja (ASA) saopštila je nedavno da ta reklama u sadašnoj formi ne sme više da se prikazuje, jer je ne upozorava na rizike, prenosi CNBC.
Regulatorno telo je navelo da je primilo četiri žalbe u vezi s tim oglasom, pri čemu se u tri zamera to što se u "reklami ne ukazuje na rizike i ljudi dovode u zabludu", a u jednoj se ocenjuje da oglas iskorišćava neiskustvo ili lakovernost potrošača.
Prema proceni ASA-e, reklamna poruka "vreme je za kupovinu" može da se protumači kao poziv na akciju i stvori se utisak da je ulaganje u bitkoin jednostavno i dostupno.
Kompaniji Luno je preporučeno da u budućim marketinškim komunikacijama predoči "dovoljno jasno da je vrednost investicija u bitkoin promenljiva", odnosno da može da pada i raste, i da mora da naglasi da delatnost kompanije i tržište bitkoina nije zakonski regulisano.
-