Sa mesta potpredsednice Effie žirija objašnjava ključne razlike između ovog i drugih festivala, njegov značaj i prepoznavanje od strane klijenata širom sveta, specifičnost procesa žiriranja, ali i poručuje takmičarima da blagovremeno počnu sa pisanjem prijava, budući da su prilično složene, odnosno da ih žiri pažljivo pregleda.
Effie festival – značaj za struku
Effie festival se razlikuje od mnogih marketinških festivala po tome što procenjuje direktnu vezu između kreativnosti i poslovne efikasnosti, samim tim odaje priznanje kreativcima i kreativnoj industriji koji poznaju zakone tržišne ekonomije i koji sa uspehom stavljaju svoje ideje u službu stvaranja nove vrednosti i profita. Ovaj Festival je posebno značajan za sve agencije koje posluju na našem, ali i na regionalnim tržištima, zbog svog internacionalnog karaktera. Effie Awards je nagrada koju prepoznaju mnogi klijenti širom sveta, jer svedoči o organskoj povezanosti marketinga i biznisa, ali i izuzetnoj saradnji oglašivača i agencija u stvaranju i razvijanju brendova.
Effie žiriranje – suština
Tokom procesa žiriranja za Effie festival posebna pažnja se poklanja efikasnim marketinškim strategijama i originalnim idejama. Analiziraju se kampanje u celini, i rezultati koji pokazuju da su marketinški ciljevi ostvareni ili premašeni.
Žiri čine uvažene kolege iz struke, sa respektabilnim iskustvom i znanjem u ovoj oblasti, koji su prošli poseban trening o procesu žiriranja na kome su se upoznali sa svim pravilima i specifičnostima Effie nagrade. Specifičnost takmičenja predstavlja i to što svi članovi Effie žirija ocenjuju radove zajedno, u realnom vremenu, i rezultati se odmah kompjuterski čuvaju, čime se obezbeđuje nepristrasnost i transparentnost procesa.
Poruka potencijalnim takmičarima
S obzirom na to da prošle godine nije održan Effie Awards festival u Srbiji, zbog situacije prouzrokovane korona virusom, ove godine očekujemo više radova, jer Effie 2021 program obuhvata kampanje realizovane u Srbiji tokom protekle dve godine - 2019. i 2020. Takođe, prošla godina je donela brojne izazove i smanjene budžete, što je uticalo na planove kako agencija tako i kompanija, jer su morali da potraže alternativna rešenja. Kreativnost pruži najviše baš kada je najteže, pa tako očekujemo da kvalitet radova bude na još višem nivou nego do sada.
Za protekle tri godine, od kada se održava Effie festival u Srbiji, dodeljeno je ukupno 17 bronzanih Effie trofeja, 8 srebrnih i 1 zlatni. Popunjavanje prijave za Festival može se učiniti zahtevnim poslom, jer je prijava veoma detaljna, međutim, imajući u vidu da smo do sada imali više od 130 prijavljenih radova, takmičari su sigurno sve iskusniji u sastavljanju prijava. Sa popunjavanjem prijava treba krenuti na vreme, kako biste mogli da se koncentrišete na sve bitne elemente kampanje i da ih jasno i detaljno opišete, jer Effie žiri uvek sa posebnom pažnjom čita prijavu i na osnovu nje stvara utisak o kampanji i njenoj efikasnosti.
izvor: InStore
foto: Effie