Mala i srednja preduzeča bila su najaktivnija u tom smislu. Jedna od vodećih globalnih aplikacija za razmenu poruka, Rakuten Viber, potvrdila je svoju popularnost iz sfere marketinških aktivnosti – uz veliki statistički porast korišćenja njenih funkcija u glavnim oblastima od važnosti za njene B2B/poslovno orijentisane korisnike.
Globalna statistika za poslovne poruke (Business Messages) koje su prosleđene putem Vibera prikazuje ukupno povećanje od 21% svih vrsta poruka u odnosu na 2019. – a posebno porast broja poslatih transakcionih poruka - za 37%. Znatno je veći broj brendova koji su se odlučili za uspostavljanje razgovora sa svojim kupcima i klijentima (u formi dvosmernog opštenja - umesto putem običnih jednosmernih poruka) čime su usvojili važnost uspostavljanja svrsishodne komunikacije između dve strane. Sveukupni broj registrovanih poslovnih profila na Viberu se uvećao sa značajnih 58%, što svedoči o umnožavanju brendova koji su na ovaj način otvorili novi kanal komunikacije sa korisnicima spomenute aplikacije za razmenu poruka.
Povećanje zabeleženo i u regionu
U Srbiji se za 14% povećao sveukupni broj prosleđenih poslovnih poruka (Business Messages), uz značajan zabeleženi rast broja transakcionih poruka poslatih od strane kompanija - 54%. Učestalost slanja promotivnih poruka je povećana za 10%, a broj poslovnih naloga za 18%.
Poređenja radi, u Crnoj Gori se broj transakcionih poruka prosleđenih putem Viberove platforme i poslovnih naloga povećao za 35%, odnosno +13% - dok je statistika rasta ove vrste komunikacije za Bosnu i Hercegovinu još više impozantna. Sveukupni broj prosleđenih poslovnih poruka (Business Messages) na tom tržištu povećan je za 80%, dok su transakcione poruke zabeležile spektakularni rast od čak 115%. Povećanje promotivnih poruka u Bosni je takođe bilo najveće u odnosu na ostale zemlje regiona - 78%, dok je sveukupni opseg poslovne komunikacije sprovedene putem Viberove platforme takođe nadmašio regionalni prosek – sa 28%.
U domenu reklamnih usluga, najčešće tematske vertikale na Viberu za programatičke i direktne klijente bile su maloprodaja/e-trgovina, tehnologija, telekomi, finansijske usluge, zabava, roba opšte potrošnje (FMCG) i auto-moto – dok su tri vodeća mesta pripala mobilnom gejmingu (povećanje za 122%), dostavi hrane (174%) i društvenim mrežama (244%). Direktni globalni reklamni klijenti (tj. oni koji se nisu oglašavali preko programatičkih aranžmana) povećali su svoje aktivnosti na ovoj aplikaciji za 115%, sa dosta sličnom statistikom i za Srbiju, uz evidentirani rast od 92% od 2019 do 2020. Istovremeno, industrije koje su zabeležile najveći pad u reklamnim aktivnostima bile su turizam i putovanja, auto-moto i roba široko potrošnje (FMCG).
Najsloženija i strukturno najzahtevnija rešenja za marketinšku komunikaciju - čet botovi - zabeležili su veoma obećavajuči porast od 48% u upotrebi od strane kompanija i brendova na globalnom nivou, stvarajući uslove za još širu interakciju između njih i njihovih klijenata putem ovog višefunkcionalnog, ekonomičnog i efikasnog automatizovanog kanala za dvosmernu komunikaciju na Viberu. Uz uvođenje funkcija za poručivanje i plaćanje na Viberovoj platformi, sve širi dijapazon upotrebe čet botova u poslovne svrhe će značajno uvećati konverzije i prihode za brendove i kompanije koje su aktivne na Viberu – čime će se idealno iskoristiti opšta popularnost i raznovrsnost ove vodeće aplikacije, izražena kroz izuzetnu statistiku vezanu za učešće na tržištu pametnih uređaja i broja aktivnih korisnika. |
izvor: InStore
foto: Rakuten Viber