Stara godina je prošla i nema povratka nazad. Idemo hrabro napred u nove pobede sa novim trendovima.
1. (User Generated Content) će uvek biti u trendu
Korisnici kreiraju sjajan sadržaj koji može da napravi daleko bolji rezultat od sadržaja koje kompanije same kreiraju. Preuzimanje takvog sadržaja, ne samo da će olakšati posao kompanijama, već mogu dobiti daleko “verniji” sadržaj o onog koji bi sami proizvodili. Bitno je samo da Community manageri pomno prate šta se dešava na mrežama i koji sadržaj najbolje radi.
2. Sve više ljudi kreira i uživa da gleda live videe i storije
Live Video postao je jedan od najpopularnijih načina interakcije na društvenim mrežama među korisnicima, kako na Instagram Live-u tako i na Facebook Live-u. Takođe su Twitter, YouTube, ali i LinkedIn, prihvatili trend live videa. Brendovi će morati više vremena da posvete ovoj vrsti komunikacije.
3. Influenseri postaju uticajniji
Ne samo u digitalnom marketingu, već u životu uticaj influensera postaje sve primetniji, rezultati njihovog ponašanja dobijaju refleksiju u društvu, posebno kod Z generacije koja počinje i da se bavi tim poslom. Neki od njih su uspešno kreirali svoje brendove. U poslednje vreme globalno, posebno postaju poznati TikTok influenseri. U prošloj godini su neke kompanije svoj budžet za Influensere povećali i do 59%, a u 2021. previđa se povećanje i do 63% . Makro Influenseri će nositi glavni deo price, dok mikro influenseti postaju sve pristupačniji manjim biznisima.
4. Social Media Shopping “HIT” u direktnoj prodaji
Prodaja preko društvenih mreža zabeležila je veliki rast tokom pandemije, a shoppable posts brzo postaju “must have”. Zahvaljujući jednostavnosti postova preko kojih se može kupovati na popularnim društvenim mrežama (Instagram, Facebook, YouTube i Pinterest) kompanije imaju ogromnu moć da pojačaju svoje prisistvo online prodaje. Kupci mogu lako da kliknu na ikonu za kupovinu bilo kog proizvoda prikazanog na Instagram feedu i biće usmereni na web shop ili direktno na naplatu. U svakom slučaju, lako je, pristupačno i bez muke.
5. (AI) Chat Bot-ovi će u većoj meri preuzimati komunikaciju sa korisnicima
U ovoj godini možemo da očekujemo povećanu upotrebu veštačke inteligencije koja sve više ulazi u tokove digitalnog marketinga. Kompanije se sve više okreću Chat Bot-ovima, posebno u segmentu korisničke podrške. Prema nekim iskustvima, ljudi će radije pisati na Facebook-u za support nego pozvati neki broj telefona. Dokazano sve više ljudi čita vesti svojih omiljenih medija uz pomoć Chat Bot-ova.
6. Podrška brendova aktivizmu
Videli smo i u prednodnoj godini kako mlade organizacije, aktivisti širom sveta prave ozbiljne globalne priče preko društvenih mrež. Reakcija brendova na dešavanja u politici ili briga o ekologiji postaje sve neophodnija.
7. Nostalgični marketing sa nekom novom energijom
Marketing koji je zasnovan na nostalgiji za prošlim boljim vremenima čini korisnike spremnijima da potroše novac na nove prozivode. Već u prošloj godini smo imali priliku da vidimo takve kampanje, ali u ovoj nas zasigurno očekuje “oživljavanje” starih hitova.
Tekst preuzet sa Represent bloga
Autor: Zlatko Ganić, Director Of Digital Media at Fabrika d.o.o. Sarajevo
Foto: Pixabay