Za svaku kompaniju koja nastoji da privuče pažnju potrošača, nikada nije bila važnija komunikacija sa ciljnom publikom putem mobilnih uređaja. Prošle godine, 55,7 posto saobraćaja na internetu odigralo se putem mobilnih uređaja – više nego na desktop računarima i lap-topoviima (41 posto). Većina potrošača konstantno gleda u telefon, pa je nesumnjivo da je mobilni advertajzing postao neizostavni deo svake marketinške strategije – zastupljenost mobilnih uređaja u poređenju s drugim uređajima može samo da raste sledeće godine.
Pod mobilnim reklamiranjem podrazumeva se prikazivanje oglasa u kompanijskoj aplikaciji ili platformi, kao i stvaranje sopstvenih digitalnih reklama za prikazivanje na drugim platformama. Uzimajući to u obzir, kako biznisi mogu da se dopadnu potrošačima istovremeno im ne remeteći korisničko iskustvo? Pred vama su neke od ključnih praksi u mobilnom reklamiranju koji će pomoći brendovima da do maksimuma iskoriste novu poslovnu sezonu – i da naprave uspeh u 2023. godini.
1. Imajte korisnika na umu pri stvaranju
Kada osmišljavate reklame, od vitalnog je značaja da uvek imate na umu krajnjeg korisnika.. Razmišljajte o tome kako da unapredite korisničko iskustvo – neka prioritet budu upotrebljivost, transparentnost u vezi s reklamom (neka bude jasno označena), korisnik u svakom trenutku trebaimati potpunu kontrolu šta će dalje raditi, i prekidi poput „iskačućih prozora“ (eng: pop-up) trebaju biti svedeni na apsolutni minimum.Stavite svoje korisnike na prvo mjesto fokusirajuci se na pružanje ugodnog korisničkog iskustva, koje će stvoriti pozitivne asocijacije na Vas brend, što će u konačnici rezultirati boljim učinkom oglasa.
2. Koristite formate koji nisu napadni
Ovaj savet nadovezuje se na prethodni. U okviru aplikacija i platformi, većina korisnika reklamu vidi kao remećenje onoga što su dotad radili na uređaju, tako da vaš cilj kao aplikacije ili veb-sajta treba da bude da učinite reklame što je moguće manje napadnim. Traženje tog balansa je delikatan zadatak – treba da im privučete pažnju istovremeno ne remeteći ono što su radili. Kada god je to moguće, pobrinite se za to da korisnici mogu lako da zatvore ili da preskoče reklamu. Primera radi, na Viberu brendovi koriste različite vrste reklama koje se nenametljivo mogu smestiti na ekranima četova ili poziva, ili na drugim mestima koje korisnici često posećuju.
3. Ne komplikujte
U modernom okruženju, dužina trajanja pažnje korisnika skoro je nepostojeća – toliko različitih stvari takmiči se s vama za pažnju korisnika, tako da je nužno da pređete na stvar – BRZO. Kako bi bili efektni, mobilni oglasi trebalo bi da prenesu željenu poruku u roku od tri sekunde. Takođe, imajte na umu da su ekrani mobilnih telefona relativno mali, tako da ne preterujte sa tekstom. Reklama koja zauzima veći deo ekrana jedino će frustrirati korisnika i ništa više. Učinite sve kako bi poruka bila jezgrovita i zvučna, zagolicajte maštu potrošača sa taman toliko informacija koje će ih naterati da odu tamo gde ste vi namenili. Sve više od toga je prosto – naporno.
4. Ne budite usredsređeni jedino na klikove
Mobilni uređaji su napredne mašine sa različitim vrstama senzora uz čiju pomoć se može vršiti interakcija – mnogo je više opcija od pukog stiska na ekran. Korisnici su već milion puta videli natpis „kliknite ovde“, ali možda im još niko nije rekao da protresu telefon ili da prevuku prstom ekran kako bi ostvarili interakciju s reklamom. Kada omogućite razlčite vrste interakcije, onda i zainteresujete korisnika, što donosi bolje rezultate. Uz to, dati korisniku opciju da napusti takve interakcije ukoliko ih ne želi samo ojačava poziciju samog korisnika, a time se „kupuje“ dobra volja za brend čija je reklama u pitanju, kao i za platformu na kojoj se reklama prikazuje.
5. Uvek budite u toku sa zakonima o privatnosti podataka, kao i sa najboljim praksama na lokalnom nivou
Podaci igraju ogromnu ulogu u svakoj strategiji mobilnog marketinga, u kojoj sakupljanje podataka korisnika putem „kolačića“ povećava kapacitet biznisa da nacilja prave mušterije. Evropska unija je putem GDPR zakona o regulaciji podataka ustanovila da je njihovo sakupljanje čin koji je dozvoljen samo uz eksplicitnu saglasnost korisnika, o bilo kojoj industriji da je reč. To ne važi za SAD, gde se zakoni o zaštiti podataka odnose jedino na konkretne industrije – npr. HIPAA (Health Insurance Portability and Accountability Act) za zdravstveni sektor i GLBA (Gramm–Leach–Bliley Act) za finansijski sektor. Takođe, neke savezne države u SAD imaju posebne zakone, pa tako tu oblast u Kaliforniji primarno uređuje CCPA (California Consumer Privacy Act). Znajte da je bilo kojoj federalnoj regulativi u SAD uglavnom potrebno neko vreme da postane pravno obavezujuća. Nezavisno od toga gde se odlučite da poslujete, od presudnog je značaja da poštujete lokalne zakone o privatnosti, kako ne biste narušili reputaciju svog biznisa tako što ćete protivzakonito prikupljati podatke korisnika.
6. Vodite računa o tome koji su formati privlačniji
Pod “nejtiv” reklamiranjem (eng: native ads) podrazumeva se reklama koja se idealno uklapa u svoje okruženje (recimo, PR tekst na veb-sajtu ili video oglas na You Tube), a još se naziva i „sponzorisanim sadržajem“. Nejtiv i video oglašavanje predstavljaju najatraktivnije formate za reklame. Brendirani video snimci koji nude nenametljiv i zabavan sadržaj, zatim snimci posle kojih korisnici dobiju nagradu jer su ih pregledali – to su neki od primera reklama koje su mnogo više delotvorne od banera. U zavisnosti od toga o kojoj je industriji reč, postoje i još više personalizovane opcije – recimo, kod video-igara na mobilnim uređajima, nagrada za pregledani reklamni video može da bude mogućnost da se isproba igrica unutar aplikacija ili stranice na kojoj je korisnik trenutno.
Uz spomenute savete, važno je da se neprestano informišete i da ste u toku sa novim formatima za mobilno reklamiranje. Budućnost reklamiranja je u inventivnijim formatima kao što su video formati u kojima korisnik može da vidi kratki pregled aplikacije pre nego što odluči hoće li je preuzeti (eng: playable ads), zatim interaktivni video-snimci, „proširena stvarnost“ reklame – svi ti formati funkcionišu na principu veštačke inteligencije i mašinskog učenja. Na primer, prošle godine smo lansirali Viber Objektive i dobili smo neverovatnu povratnu informaciju korisnika: više od 52 miliona Objektiva je napravljeno za samo tri meseca od pokretanja širom sveta. Danas, sve više brendova koristi taj novi alat kao prirodan i zabavan način da se podigne svest o datom brendu, kao i da se korisnici još više uključe stvaranjem originalnih Objektiva tog brenda.
Primeri brendiranih stikera i objektiva na Viberu
Bilo da vaš biznis dobrim delom zavisi od mobilnog reklamiranja ili da prihoduje od drugih reklama na vašoj aplikaciji ili platformi, sada je važnije nego ikada ranije biti u toku sa time kako digitalne reklame utiču na korisničko iskustvo. S obzirom na to da rast mobilnog marketinga ne pokazuje nikakve znake usporavanja, detaljno se posvetite izučavanju najboljih praksi u mobilnom svetu koji će dovesti do većeg profita za vaš biznis.
izvor: InStore
foto: Rakuten Viber